sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

المنت صنعتی و تولید آن

المنت حرارتی یا المنت صنعتی به یک رشته از سیم ها گفته می شود که در برابر جریان برق مقاومت بالایی دارند و می تواند گرما تولید کند . 

این المنت انواع گونا گونی دارد مانند المنت میله ای ، المنت سرامیکی المنت شیشه ای و ...

 المنت حرارتی یکی از امن ترین روش گرم کردن خانه است این المنت شما را از خطرات آتش سوزی و خفگی با مونوکسید کربن  مراقبت می کند و نتها از خطرات نشت و ترکیدن راحت میکند  بکله خطرات آسیب به محیط زیست نیز کم می کند .

این المنت ها برای محیط زیست بسیار کم خطر هستند و کاربرد بسیار زیادی دارند شما می توانید برای گرمایش گلخانه ی خود در فصل زمستان از این المنت حرارتی استفاده کنید و به راحتی گرمای این المنت را برای فضای مورد نیاز رشد گیاه تنظیم کنید.

علاوه برای این المنت ها هیچ نوع آلودگی صوتی ندارند و کاملا ضد آب هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و قابلیت جابه جایی و گرم کردن هر فضایی دارند.

برای تولید این المنت بستگی به استفاده مورد نظر شما دارد یعنی شما میتوانید با تماس با یک تولید کننده معتبر بر اساس استاندارد های  کاربرد و اندازه مورد نیاز خود را به فروشگاه بگویید و یا آنها در خواست مشاوره بکنید تا المنت درست شود و بتوانید از آن استفاده بکنید.

فروشگاه ترموهیتر داوود عرضه کننده و تولید کننده  انواع المنت های گرمایشی می باشد . شما می توانید با تماس با این فروشگاه المنت مورد نظر خود را سفارش و تحویل بگیرید .

از انواع المنت های تولید شده در این فروشگاه می توان المنت میله ای ، المنت استخری ، المنت شیشه ای ، المنت کمربندی ، المنت سیلیکونی ، المنت فشنگی و ..... 

گفت . هر یک از این المنت ها با استاندارد های ایران ساخته می شود .


المنت های فین دار رادیاتی : از کارکرد های این المنت می توان در بخاری های برقی سوله ها؛ شرکت ها ؛ کارخانه ها در راستای ایجاد حرارت و گرم کردن محیط ؛ و.. اشاره کرد  . البته از المنت های کباب پز و فر نیز در آشپزخانه ها و رستوران ها و حتی کشتی ها به کار گرفته می شود . المنت پره دار در فضاهای کارگاهی و از طریق فن و با پرتاب باد گرم برای  گرم کردن محوطه و متعادل کردن دمای محیط کارگاه استفاده می شود.

امروزه با بکار گیری المنت های پره دار درخط تولید صنایع مختلف افزایش درجه حرارت گازها راامکان پذیر کردیم .

البته علاوه بر افزایش حرارت گازها برای خشک کردن ،حرارت دهی ، آنیلنگ ، رطوبت دهی مواد شیمیایی ،پیش گرمکن ها ، نانو تکنولوژی و.. نیز کاربردهایی بسیار مفید و منحصر به فرد دارد.

ضد اب و ضد اسید

معمولا این المنت های با روکش آلومینیوم یا مس تولید می شوند و با تحمل دمای بالای ۴۰۰ درجه در صنایع گوناگون کاربرد دارند .

میله ای فین دار، یا پولک دار

المنت میله ای فین دار یا رادیاتوری یا پولک دار نوعی از المنت هستند که با پولک های آلومینیومی پوشیده شده اند و این پولک ها ( فین ) نقش مهمی در انتقال حرارت دارند و در حقیقت سرعت انتقال حرارت را به شدت افزایش می دهند. از المنت های رادیاتوری یا فین دار در سیستم های تهویه هوا، داکت اسپلیت، المنت سیستم تهویه قطار و … استفاده می شوند

جنس و مواد به کار رفته

جنس المنت رو که خسارت از آن از جنس استیل و حتی در برخی از موارد از جنس مس و آلومینیوم ساخته می شود. در داخل لوله از سیم کروم نیکل پر شده استفاده میشه که وسیله خاک اکسید منیزیم کاملا عایق میشود. جالب است بدانید که این المنت معمولا به صورت سفارشی تولید شده در اشکال مختلف ساخته می شود برای مثال می‌توان به اشکال گرد مثلثی پرس شده و ترکیب آنها اشاره کرد.

المنت سرامیکی چیست؟

این المنت ها دارای یک هسته از جنس نیکل کروم بوده که تا حد زیادی شبیه به المنت های کویل هیتر ساخته می شود. سپس بر روی این هسته یک یا چند لایه روکش سرامیکی قرار می گیرد. این موضوع باعث شده که حرارت به مساوات در محیط پخش شود و از هدر رفتن انرژی گرمایشی تولید شده جلوگیری شود. المنت سرامیکی ،

 مخصوص دستگاه های تزریق پلاستیک، صنایع تولید لاستیک، صنایع ذوب و تزریق آلومینیوم و غیره کاربرد دارد که به صورت استوانه قابلیت نصب بروی سیلندرها لوله و مخازن را دارا میباشد.

مزایای المنت سرامیکی

این نوع المنت ها نسبت به المنت های سیمی و دیگر المنت های فلزی چندین مزیت دارند. به طور معمول طول عمر بیشتری دارند و گرمای متعادل تری نسبت به المنت سیمی از خود تولید می کنند. المنت های سیمی در نهایت می سوزند و دیگر حرارت تولید نمی کنند. همچنین احتمال دارد با تماس با دیگر مواد آتش زا باعث آتشسوزی شوند.

همانطور که گفتیم یکی از نقاط قوت المنت های سرامیکی این است که در زمان فعالیت حرارت را به صورت متعادل و مساوی پخش می کند. این موضوع باعث می شود که حرارت تولید شده از مقاومت الکتریکی در محیط یا سطح مورد نظر به درستی پخش شده و هدر نرود. به علاوه، المنت های سرامیکی به اندازه المنت های فلزی گرما تولید نمی کنند و به همین خاطر در زمان تماس با دیگر مواد باعث سوختگی نمی شوند.

از دیگر نکات قوت این مدل از المنت ها طول عمر به مراتب بالاتر آنها نسبت به دیگر المنت ها است. المنت های فلزی اصولا طول عمری مشخص دارند (دوره های گرمایشی) و پس از مدتی (که هرچند کوتاه نیست) شکننده شده، ترک خورده و از کار بی افتند. از طرف دیگر المنت سرامیکی می تواند تعداد بسیار زیادی دوره گرمایشی را بدون احتمال ترک خوردگی یا شکستگی تحمل کند. تنها احتمال ترک خوردگی و شکستگی در این المنت وارد شدن فشار بسیار بالا مانند افتادن یا وارد شدن ضربه مستقیم توسط یک شی دیگر است

موارد مصرف المنت شیشه ای :

  • خم کاری لوله های پی وی س
  • گرمایش اولیه پریفورم های پت
  • صنایع گرمایشی پلاستیک
  • شیرینگ های گرمایی وامور آزمایشی تحقیقی-
  • خشک کردن کاغذ در صنایع کاغذ سازی وجوهر چاپ
  • خشک کردن رنگ در تونل ها-تزریق پلاستیک
  • گرمایش غذا وهمچنین گرم نگه داشتن آن
  • خشک کردن لاک، جوهر چاپ

مواد سازنده ی همه ی این المنت ها یکسان است. ولی دارای ویژگی های ظاهری متفاوتی هستند.

المنت شیشه ای دارای انواع و مدل های مختلفی است.

از نوع های پر استفاده در صنایع مختلف می توان از مدل های رفلکتوری و ساده نام برد.

مدل رفلکتوری دارای شیشه پشت سفید و مات است.

در مدل ساده شیشه المنت مانند شیشه های معمولی است.

این المنت از مدل های پرمصرف المنت است.

صنایع بسته بندی، غذایی و … از جمله صنایع مختلفی هستند.که برای راه اندازی ماشین آلات احتیاج به المنت های شیشه ای  دارند..

هر زمان که نیاز با دمای زیاد در یک فضای محدود احتیاج باشد. می توان از المنت کویل هیتر استفاده کرد.

 

المنت های کویل هیتر در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و کارایی بسیاری دارند.

راه های گرم کردن خانه

راهکارهای گرم کردن خانه در زمان قطع گاز

احتمال قطع گاز در روزهای بسیار سرد زمستان و در زمان اوج مصرف غیر ممکن نیست. آنچه در ادامه خواهید خواند چند راهکار خانگی برای گرم کردن خانه شما در چنین روزهایی است.

البته این راهکارها برای روزهایی که در فصل سرما با وجود استفاده از لوازم گرمایشی بازهم احساس سرما می‌کنید و  علیرغم همه‌ی تلاشتان برای گرم کردن خانه، همچنان فضای خانه شما به طور مطلوب گرم نشده است و زیاد کردن درجه سیستم‌های گرمایشی تنها منجر به اتلاف انرژی در فضای داخلی شما شده است، قابل استفاده است.

در این حالت با به ‌کارگیری روش‌های مکمل به سادگی می‌توانید فضای خانه خود را گرم کنید، پس با این مطلب همراه باشید تا با هم روش‌های گرم کردن خانه را بررسی کنیم.

  1. استفاده از بخاری برقی برای گرم کردن خانه

  • درست است که گرمای بخاری برقی به اندازه انواع بخاری‌های گازی نیست، اما بهتر است به منظور احتیاط برای فصول سرد سال و پیش بینی احتمال قطع گاز در روزهای برفی، یک عدد بخاری برقی در خانه داشته باشید.
  • انواع قدیمی بخاری برقی این قدرت را دارند تا حداکثر شعاع چند متری پیرامون خود را گرم کنند.
  • اما مدل‌های جدیدی از بخاری برقی در بازار وجود دارد، که با کمک گرفتن از المنت‌های برقی و مکش هوای سرد از بیرون، باد گرم و مطبوعی تولید کرده و در گرم کردن خانه بسیار خوب عمل می‌کنند. بنابراین اولین توصیه‌ ما به شما برای حفظ سلامتی خود و فرزندانتان در روزهای سرد سال، با احتمال قطع گاز برای گرم کردن خانه تان، تهیه حداقل یک دستگاه بخاری برقی است.
  • البته میزان برق مصرفی توسط این نوع از سیستم‌های گرمایشی باید در نظر گرفته شود. متأسفانه اتلاف انرژی در بخاری برقی بالا است، گرچه راه حل خوبی برای فرار از سرما در زمان قطعی گاز به نظر می‌رسد.

۱. برای گرم کردن خانه در زمستان جایی به شکل کفش کن در ورودی منزل تعبیه کنید

اگر در ورودی منزل شما مستقیماً به داخل فضای نشیمن باز می‌شود، باید یک فضای کفش کن کوچک در ورودی خانه درست کنید.

این فضا می‌تواند شیشه‌ای باشد تا از ورود نور به داخل جلوگیری نشود و فضای اتاق را کوچک نشان ندهد. ساختن کفش کن روش خوبی برای دور نگه داشتن سرما از اتاق نشیمن به هنگام باز و بسته کردن در ورودی است.

۲. برای گرم کردن خانه در زمستان جلوی ورودی‌هایی که در ندارند، پرده مخصوص آویزان کنید

پرده‌هایی که تا زمین می‌رسند و بین اتاق‌ها آویزان می‌شوند، "پورتیه ر" می‌گویند. آویزان کردن این نوع پرده یک سنت قدیمی است که احیای این سنت واقعاً ارزشمند است. زیرا جلوی وزش باد و نفوذ سرما به داخل هال یا اتاق نشیمن و اتاق‌های دیگر را سد می‌کند.

۳. برای گرم کردن اتاق خواب در زمستان بالکن را محصور کنید

این روش نیز مانند روش "کفش کن" باعث می‌شود که بالکن ورودی ساختمان محصور شده و از وزش باد و ورود سرما به داخل جلوگیری شود. بالکن محصور یک مزیت دیگر نیز دارد و آن اینکه مهمانان تا زمانی که در را به رویشان باز کنید، در پناه آن یخ نمی‌زنند!

۴. برای گرم کردن اتاق خواب در زمستان پرچین‌های بادگیر بکارید

اگر اطراف منزل شما بادگیر است، می‌توانید دور آن پرچین‌های بلند بکارید یا چیزهای دیگری نصب کنید که مسیر باد را سد کنند. مثلاً حصارکشی کنید یا درخت بکارید.

۵. جهت گرم کردن اتاق خواب در زمستان پرده‌های خیلی ضخیم آویزان کنید

پارچه‌های ضخیم و زیبایی همچون مخمل به خصوص آن‌هایی که راه راه هستند، بسیار گرم می‌باشند و به خوبی جلوی ورود باد و سرما از پنجره به داخل را می‌گیرند. اگر گرمای بیشتری می‌خواهید، پشت پنجره‌ها کرکره یا سایبان نیز بکشید و از داخل پرده‌های سنگین و ضخیم آویزان کنید.

گرم کردن خانه در زمستان؛ عایق داخلی و خارجی گرما را حفظ می‌کند

 یکی از مهم‌ترین راهکارها برای گرم کردن خانه در زمستان جهت هدر ندادن انرژی عایق‌بندی لوله‌های آب، رادیاتور و لوله‌کشی خانه است. قرار نیست گرما را در جایی که نیاز نیست هدر بدهید هدف این است که منزل‌تان را گرم کنید و از انرژی استفاده بهینه کنید.

  عایق بندی لوله‌ها فقط مختص لوله‌های بدون حفاظ و در معرض دید نیست. برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از همان ابتدای لوله‌کشی برای عایق بندی لوله‌های داخلی بنا اقدام کنید.

 درب پشت بام یا درب اتاق زیر شیروانی یکی از مهم‌ترین خروجی‌های هدر رفت گرما و انرژی است. از بسته بودن آن‌ها و سالم بودن شیشه و سایر حفاظ‌های آن‌ها در فصل زمستان مطمئن شوید.

 جلو سرد شدن کف خانه را بگیرید. در صورت عایق نبودن کف منزل روزانه بیش از ۱۰ درصد گرمای خانه از این طریق هدر می‌رود. برای گرم کردن خانه در زمستان اگر کف منزل شما عایق نیست حتما کف را با فرش و قالیچه‌های گرم بپوشانید. بهترین جنس فرش و قالیچه برای گرم کردن خانه در زمستان فرش‌های پشمی و دستبافت است.

جلوی هدر رفتن گرما به وسیله در و پنجره را بگیرید

 بهتر است از پنجره های جنوبی خانه برای استفاده از گرمای نور خورشید بهره ببرید. برای عایق کردن این پنجره ها از پرده های ضخیم بهره ببرید تا در هنگام تابش نور خورشید با کنار زدن پرده ها از گرمای طبیعی بهره ببرید.

 اگر با وجود بسته بودن درب و پنجره ها در روزهای سرد زمستان هنوز هم احساس سرما می کنید باید درب و پنجره را عایق بندی کنید. استفاده از چند لایه پرده، زدن پلاستیک به شیشه پنجره ها به صورت موقت، استفاده از کرکره و پرده های مخصوص پنجره، استفاده از فوم های درزگیر به خصوص برای پنجره های قدیمی و نیز استفاده از سایبان های سلولیتی از جمله روش های گرم کردن خانه در زمستان و جلوگیری از هدر رفت گرما و انرژی هستند.

 یک عایق داخلی به پنجره ها اضافه کنید. استفاده از عایق هایی مثل کیت که نوعی پلاستیک فشرده مرغوب هستند با سایبان و پرده پنجره تناقضی ندارد و همراه با آن ها به کار برده می گردد. درزهای پنجره ها را با چسب آکواریوم پر کنید.

 به عنوان یک راه چاره کوتاه مدت برای گرم کردن خانه در زمستان می توانید از یک پتو برای پوشاندن پنجره ها در روزهای خیلی سرد بهره ببرید. مسلما این کار ظاهر چندان خوبی ندارد اما بسیار کاربردی است.

19- اگر یک پنجره سرتاسری و بزرگ دارید و می خواهید جلوی هدر رفت گرما و انرژی را در فصل زمستان بگیرید می توانید از پرده های دوش حمام به جای پرده معمولی یا کیت عایق پلاستیکی بهره ببرید. این پرده ها ضخیم تر هستند و جلوی هدر رفتن گرما و انرژی را می گیرند. برای این که پنجره ظاهر بدی نداشته باشد از یک پرده پارچه ای برای پوشاندن این پرده بهره ببرید به این ترتیب در طول روز می توانید پرده را کنار بزنید و از نور خورشید هم بهره ببرید و در طول شب هم دمای اتاق گرم تر می گردد.

  در روزهایی که بیش از حد سرد است چند پتو از دیوار خانه و پنجره‌ها آویزان کنید. این کار را حتی برای دیوارهای بدون پنجره هم انجام دهید. اگر دیوارها و پنجره‌ها به خوبی عایق‌بندی نشده باشند گرمای خانه را هدر می‌دهند.

 حاشیه و درزهای در و پنجره‌ها را بپوشانید و در صورت امکان از شیشه‌های عایق سرما و گرما استفاده کنید.

پکیج گرمایشی چگونه کار می کند

 در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال می کنند، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.

پکیج دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا تراس بر روی دیوار نصب می شود . که جهت ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد.

از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه  یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.

پکیج چیست

در گذشته برای گرمایش منازل با شوفاژ و رادیاتور از موتور خانه استفاده می‌کردند که موتور خانه علاوه بر هزینه بالا به مکان جداگانه ای از جمله یک اتاق یا انبار نیاز داشت و محیط زیادی را اشغال می‌کرد.
امروزه برای استفاده از شوفاژ یا رادیاتور از پکیج استفاده می‌کنند و اما پکیج چیست باید بگویم که پکیج یک سیستم گرمایشی مانند آبگرم کن است که هم وظیفه آبگرمکن و هم موتور خانه را انجام می‌دهد.
در جواب پکیج چیست بهتر است بگویم که نوعی سیستم گرمایشی بسیار پر کاربرد و پرطرفدار است که باعث حذف موتور خانه‌ها و همچنین آبگرمکن در منزل شما شدند.
از پکیج برای گرمایش به وسیله شوفاژ‌ها، فن کوئل‌ها، رادیاتور قرنیزی، گرما از کف و به  طور کلی سیستم گرمایشی‌هایی که با آب گرم محیط را گرم می‌کنند استفاده می‌شود.

پکیج چگونه کار می کند

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده که به طور کلی فرآیند عملکرد این نوع از سیستم های گرمایشی به چه نحو می باشد و یا به عبارتی دیگر پکیج چیست و چگونه کار می کند که در پاسخ به این سوال باید گفت پکیج ها از دسته محصولاتی می باشند که بواسطه ی مصرف سوخت های فسیلی و ایجاد حرارت، قادرند تا به راحتی آب ورودی به دستگاه را گرم کرده و در واقع آب مورد نیاز در سیستم های گرمایشی متصل و یا هرنوع مصرف دیگر را از این طریق فراهم آورند و در نهایت نیز برای مصرف آماده نمایند. اگر بخواهیم به انواع مدل های ارائه شده از این تجهیزات اشاره داشته باشیم میبایست نمونه های موجود از آن تحت عنوان پکیج ها در مدل های گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و برقی را معرفی نمود که همواره توسط شرکت های تولیدی بسیاری طراحی و جهت عرضه به بازار تولید می گردد. اما در تکمیل و پاسخ به اینکه پکیج چیست و چگونه کار می کند باید گفت صرفنظر از نوع سوخت، تمامی مدل های پکیج تقریبا دارای ساختاری مشابه بوده و از عملکرد یکسانی هم نیز برخوردار می باشند به این صورت که با روشن شدن و شروع بکار پکیج مصرف سوخت انجام شده و توسط مشعل دستگاه شعله ایجاد می شود که در روی این شعله مبدلی قرار گرفته تا آب سرد ورودی درون آن جریان یابد. جنس این مبدل ها از مس تهیه شده، که این آلیاژ قدرت بالایی در انتقال حرارت دارد بنابراین در مدت زمان کوتاهی آب داغ شده و با حرارت مطلوب وارد مدار خروجی می گردد که این پروسه را میتوان پاسخ اصلی به اینکه پکیج چیست و چگونه کار می کند به شمار آورد.

علاوه بر این همانطور که اشاره شد این دستگاه به طور همزمان قادر به تامین آبگرم بهداشتی و همچنین آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی است بنابراین به نوعی طراحی شده که آب مورد نیاز را بدون نوسان دمایی به صورت یکنواخت تامین می نماید. در خصوص روند راه اندازی این محصول باید گفت به این نحو بوده که با بازنمودن شیر توسط کاربریک سنسور درون دستگاه، جریان آب را تشخیص داده و جرقه زن مشعل روشن می شود تا با ایجاد شعله مبدل حرارتی را به سرعت گرم نموده و در نهایت آب ورودی را گرم را فراهم آورد. از موضوعات قابل بررسی دیگر در رابطه با پکیج ها اشاره به انواع آن بوده به این معنا که در دو مدل تک و دو مبدله تولید و در بازار موجود می باشند که در نوع دو مبدل با دارا بودن مبدل ثانویه به کمک گرمای مواد حاصل از احتراق آب ورودی را از پیش گرم کرده تا در مبدل اولیه جریان پیدا کند. پکیج ها با استفاده از ترموستات نیز میزان گاز مشعل را کنترل و از داغ شدن بیش از حد مبدل ها مانع بعمل می آورند. در ادامه با بررسی بیشتر این دست از تجهیزات گرمایشی به تکمیل اطلاعات در پاسخ این سوال که پکیج چیست و چگونه کار می کند، خواهیم پرداخت.

پکیج های گرمایشی براساس نوع سوخت مورد استفاده به چهار نوع تقسیم می شوند.

  • پکیج گازی (دیواری و زمینی بدون صدا)
  • پکیج گازوییلی (زمینی با امکان نصب در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی)
  • پکیج دوگانه سوز(زمینی با امکان نصب در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی)
  • پکیج برقی (دیواری و زمینی با قابلیت بی صدا بودن)

ساختار داخلی پکیج دیواری پکیج چگونه کار می کند
 

سیستم گرمایش تهویه مطبوع به چند ابزار و سیستم نیازمند است تا بتواند به نحو احسن کار کند. این ابزار و مکانیزم‌ها در تاسیسات حرارت مرکزی ساختمان­ها در قسمت­های مختلف ساختمان قرار دارند. این درحالی است که تمامی این وسایل به نحو مناسبی درون پکیج قرار جانمایی شده‌اند. وسایلی مانند مشعل، منبع انبساط، ترموستات، پمپ، سنسورها، دیگ اب گرم و .... به نحوی درون محفظه پکیج جانشانی شده‌اند که در این فضای کوچک بتوانند وظایف محول شده را به نحو احسن و به طور بهینه انجام دهند. پکیج چگونه کار می کند

 

با باز شدن شوفاژها و یا باز شدن مسیر لوله‌های گرمایش از کف، آب گرم تولید شده در مشعل یا مستقیما از پکیج به سمت رادیاتورها می‌رود و یا توسط یک مبدل گرمایی دولایه، گرما از آب گرم تولید شده از توسط مشعل به آب گرم مصرفی رادیاتورها منتقل می‌شود. این مبدل همچنین می‌تواند گرمای مورد نیاز آب گرم مصرفی حمام و سایر مصرف کننده‌های آب را تامین کند. پکیج چگونه کار می کند

      

کنترل گرم شدن آب مصرفی و آب گرمایش، توسط شیر الکتریکی سه‌راهه موجود در پکیج صورت می‌گیرد. این شیر توسط پنل کنترل پکیج مدیریت و تنظیم می‌شود. این شیر در سه حالت گرم شدن آب مصرفی به تنهایی و یا گرم شدن آب گرمایش و یا هردو، قابل تنظیم است. مطابق با تنظیماتی که کاربر در پنل پکیج انجام می‌دهد و همچنین به کمک

 

سنسورهای موجود در پکیج، حالت این شیر به طور خودکار تنظیم می‌شود و آب گرم را به طور مدیریت شده و به نحوی بهینه به محل های مصرف ارسال می‌کند

انواع بخاری برقی

انواع بخاری برقی

بخاری‌های برقی دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش قصد داریم شما را با انواع ‌آنها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار دارای یک المنت است که محیط اطراف خود را گرم می‌کند و فن موجود در دستگاه، این هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می‌کند. بخاری برقی فن دار دارای سنسور ترموستات است یعنی زمانیکه بیشتر از حد مجاز گرم شود به صورت خودکار خاموش خواهد شد. به صورت کلی می‌توان گفت امروزه این نوع بخاری برقی طرفداران زیادی دارند.

بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی به نوعی از بخاری برقی‌ها می‌گویم که دارای چندین المنت هستند که پشت آن‌ها اغلب یک سطح بازتابنده قرار دارد. میزان گرمادهی بخاری برقی وابسته به تعداد المنت‌های است که روشن می‌کنید. بخاری برقی برای گرمادهی مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مکان‌هایی که هوای آن در جریان است مناسب است. این نوع بخاری بدون صدا است و هیچگونه سر و صدایی ایجاد نمی‌کند.

بخاری‌های برقی تابشی


این بخاری‌ها بی‌صدا عمل می‌کنند و در صورتی که مواد اطرافشان حفاظت‌های مناسب در مقابل گرمای زیاد را نداشته باشند می‌توانند بسیار خطرساز باشند.در این بخاری‌ها عنصر گرماساز که معمولاً داخل یک محفظهٔ شیشه‌ای است (مشابه لامپ‌های رشته‌ای) به دمای بسیار بالایی می‌رسد و انرژی گرمایی تابشی حاصله به وسیلهٔ چند بازتاباننده به بیرون بدنهٔ گرم‌کن هدایت می‌شود. تابش حاصل در محدودهٔ فروسرخ است که می‌تواند تا زمانی که به جسمی برخورد نکرده‌است از فضا عبور کند. چنین گرمایی به جای گرم کردن هوا، مستقیماً افراد یا اشیا را گرم می‌کند. این روش برای مکان‌هایی که هوا در جریان است مناسب است. همچنین در گاراژها و زیرزمین‌ها که گرمایش نقطه‌ای مد نظر باشد استفاده از این روش مفید خواهد بود.

انواع هیتر برقی

  • هیتر بیس بورد برقی محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع هیتر است.
  • هیترهای مختلفی وجود دارند که هر کدام کارایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند.
  • منبع تامین انرژی هیترهای الکتریکی، پاک، سریع، کارآمد، و همه جانبه است.
  • قیمت هیترهای مختلف، متفاوت است، با این حال هزینه‌ی مصرف برق این هیترها پایین است.
  • چگونگی کار کردن بخاری برقی

     

      بخاری برقی  به وسیله یک المنت برقی به کار میافتد.المنت برقی از یک مقاومت و  یک سیم نازک نیمه هادی تشکیل شده است.در این شرایط روند کارشان اینگونه می باشد که برق وارد مقاومت می شود و بعد از آن انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و باعث می شود که اجر یا سفال گرم شوند، که گرما به محیط بیرون‌ منتقل می شود و باعث گرم شدن محیط اطراف می شود.

     

    معایب بخاری برقی

     

    ۱- بخاری برقی قادر به گرم کردن  محیط هایی که متراژشان بالا می باشند را ندارند.

    ۲-مصرف برق زیاد و هزینه بیشتر

    ۳-در صورتی که المنت بخاری برقی بیش از اندازه گرم شود باعث آتش سوزی می شود.

    ۴-اگر شی را بر روی بخاری برقی قرار دهید باعث سوختن بخاری می شود.

    ساختار کلی بخاری برقی

    المنت :

    المنت عبارت است از یک مقاومت مفتولی که به دور سرامیک یا آجر نسوز پیچیده شده است و چون جریان برق از آن بگذرد، حرارت تولید می‌کند. جنس این نوع مقاومت‌ها از کرم‌ نیکل یا کرم آلومینیوم است و با توانهای مختلف 500 وات ، 1000 وات ، 1500 وات و در اندازه‌های 20 و 25 و 30 سانتیمتر در بازار موجود می‌باشد. هنگام تعویض یک مقاومت جدا از توان ، به طول آن نیز باید توجه نمود.

    عایق بین المنت و بدنه :

    یکی دیگر از بخش‌هایی که مطلب بخاری برقی و عملکرد آن بررسی می‌شود عایق بین المنت و بدنه است که از نکات مهمی برخوردار می‌باشد. این عایق که از جنس چینی است، جهت استقرار پایه‌های المنت بر روی صفحه بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که علاوه بر عایق بودن از مقاومت حرارتی خوبی برخوردار هستند.

    بدنه :

    بدنه بخاری برقی معمولا از فلز ساخته می‌شود. چون بهتر از بدنه پلاستیکی یا کائوچویی می‌تواند در مقابل حرارت زیاد دوام بیاورد. بدلیل فلزی بودن بدنه و حفظ ایمنی در مقابل برق گرفتگی تمهیداتی برای اتصال برق بخاری بکار گرفته می‌شود. که از آن جمله می‌توان به استفاده از سرامیک و چینی به عنوان عایق در ترمینال‌های ارتباطی و استفاده از وارینش به عنوان حفاظ پوششی اشاره کرد. جنس وارینش معمولا از الیاف نسوز است، و مقاومت آن در برابر حرارت بسیار زیاد است.

    کلید:

    کلید این دستگاه برقی کمی متفاوت‌تر از سایر کالاهای برقی است و بر همین اساس در بخاری برقی و عملکرد آن تأثیر بسزایی دارد. کلید بخاری‌های برقی در دو نوع ساده و لامپ‌دار تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلیدها معمولا آمپراژ بالایی دارند و آن به خاطر جریان مصرفی بالای بخاری است. تعداد کلیدهای بخاری بسته به تعداد المنت متفاوت است. امروزه از بخاری‌های سه المنتی با سه کلید و یا دو کلید ، زیاد استفاده می‌شود. استفاده از مقاومت سری در کلید به منظور محدود کردن ولتاژ دو سر لامپ و نیز کاهش جریان عبوری از آن است. اندازه مقاومت‌ها متفاوت است ولی اغلب در حدود 150 کیلو اهم می‌باشد.

    سیم رابط :

    سیم رابط همان هادی مسی است که چون باید توانایی عبور دادن جریانهای بالا را داشته باشد، سطح مقطع آن حداقل 1.5 میلیمتر مربع در نظر گرفته می‌شود. بدلیل ارتباط نزدیک آن با حرارت ، بر روی آن پوشش (الیاف نسوز و یا الیاف نخی معمولی) کشیده می‌شود. تا بدین جای مطلب با ساختار کامل بخاری برقی آشنا شدید و می‌توان گفت که با توجه به اینکه ساختار بخاری برقی را درک کرده‌اید ، می‌توانید یک بخاری برقی با کیفیت را نسبت به سایر بخاری‌های برقی که کیفیت لازم را دارا نمی‌باشند ، تشخیص دهید.

    راهنمای استفاده از بخاری برقی

  • قبل از استفاده از این وسیله برقی کاربردی ابتدا باید هیترها را بشناسید. شناخت دستگاه و قطعات و انواع آن قطعا به شما کمک می‌کند تا در انتخاب و استفاده از آنو از سردرگمی خارج شوید. چرا که استفاده از وسایل برقی حتی ساده‌ترین وسایل در ابتدای کار کمی گیج کننده و حتی ترسناک به نظر می‌رسد.

    هیترها، جزء بهترین گزینه‌ها برای گرمابخشی به محیط‌های کوچک هستند و محیط زیست را آلوده نمی‌کنند. هیترها در مدل‌های مختلف با کارکردهای متفاوت به بازار عرضه می‌شوند و هر مدل، طرفداران خاص خود را دارد.

    • هیترهای برقی که فن دارند و در راهنمای استفاده هیتر برقی به توضیح کامل آن‌ها پرداخته‌ایم. این مدل‌ها گرمای تولید شده از المنت را از طریق فن به بیرون می‌فرستند. فن هیتر نسبت به سایر هیترها از ایمنی خوبی برخوردار است.
    • هیترهای برقی تابشی که معمولا چند المنت دارند و گرما را از یک سطح بازتابنده به محیط ساطع می‎‌کنند. به سطح این هیتر نمی‌شود دست زد؛ زیرا دمایی که جذب کرده بالا و سطح آن بسیار داغ است.
    • هیترهای برقی کانوکتور دارای چند المنت و تلفیقی از دو هیتر تابشی و فن دار هستند یعنی قابلیت تنظیم حالت تابشی و فن دار را دارند. از نظر اندازه، بزرگ‌تر از سایر هیترها هستند و پایه‌های قوی‌تری دارند.

    اگر بخواهیم یک تعریف کلی از فن هیتر داشته باشیم، باید بگوییم: فن هیتر، وسیله‌ای برقی است که جریان الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند. المنت‌های مقاوم تعبیه شده در فن هیتر، مطابق با درجه حرارت تنظیم شده، جریان الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کنند.

    ضخامت و طول المنت‌ها، تعیین‌کننده‌ی میزان حرارت خواهد بود و بالطبع هر چه ضخامت و طول آن‌ها بیشتر باشد، حرارت بیشتری تولید می‌شود. این گرما از طریق فن به بیرون هدایت می‌شود و محیط اطراف را گرم می‌کند.

آبگرم کن

آبگرمکن چیست؟

بگذارید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که، آبگرمکن چیست؟
هربار که شیر آب را برای حمام، شستشو ظروف و لباس باز می‌کنیم بلافاصله به آب گرم دسترسی پیدا می‌کنیم. دسترسی سریع ما به آب گرم، به دلیل کار درست آبگرمکن است.
آبی که از طریق لوله‌کشی به خانه‌ها می‌آید به صورت طبیعی سرد است، این آب در فصل زمستان سردتر نیز می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است با، یخ زدگی شیر‌های آب و دوش آب سرد مواجه شوید. اما آبگرمکن‌ها با استفاده از منبع انرژی که دارند، دمای آب سرد را افزایش داده و آن را گرم می‌کنند. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوئیم که یک آبگرمکن چگونه کار می‌کند، ابتدا باید مدل و نوع منبع انرژی که دارد را در نظر بگیریم.
شاید بتوان گفت که، آبگرمکن‌ها از رایج‌ترین وسایل گرمایشی هستند، که در اغلب خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی برای گرم کردن آب به کار می‌روند. البته آبگرمکن‌ها محدود به مدل‌های خانگی نبوده و برای مراکز صنعتی و کارخانه‌ها نیز برای تولید بخارات داغ به کار می‌روند.
اغلب آبگرمکن‌هایی که، در خانه‌ها و آپارتمان‌ها می‌بینید گازی بوده و به دو شکل منبعی و دیواری تولید می‌شوند. آبگرمکن‌های بزرگ و ایستاده منبعی بوده و آبگرمکن‌هایی با ابعاد و اندازه جمع و جور در دسته دیواری قرار می‌گیرند. آبگرمکن‌ها به نسبت پکیج از مکانیزم ساده‌ای برخوردار هستند و قطعات به کار رفته در آن‌ها قیمت بسیار بالایی ندارد. با ورود آبگرمکن‌ها به خانه‌ها در انواع زغالی، نفتی و گازی فرایند تامین آب گرم بسیار آسان شد. حالا که یک دید کلی نسبت به آبگرمکن دارید، در ادامه به معرفی انواع مدل‌های مختلف آن می‌پردازیم.

انواع آبگرمکن بر اساس نوع سوخت

آبگرمکن‌ها براساس منبعی که برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از این تقسیم بندی‌ها، براساس نوع سوخت مصرفی آبگرمکن است. در ادامه به معرفی انواع آبگرمکن بر اساس نوع سوخت پرداخته و توضیحاتی در مورد هریک می‌دهیم.

  •  آبگرمکن‌های زغالی
  •  آبگرمکن‌های نفتی
  •  آبگرمکن‌های گازی
  •  آبگرمکن‌های خورشیدی
  •  آبگرمکن‌های برقی

آبگرمکن برقی چگونه کار می کند؟

شرکت صنعتی آزمون کار در سال ۱۳۵۷ به عنوان اولین تولید کننده آبگرمکن برقی فعالیت خود را آغاز نموده و به علت استقبال خوب مشتریان خود توانست ظرف مدت کوتاهی محصول آبگرمکن گازی را نیز به تولیدات خود اضافه کند. اکنون ‍پس از گذشت 37 سال و کسب تجربیات زیاد شرکت صنعتی آزمون کار توانسته با تنوع محصولات خود و با اخذ استانداردهای لازم به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان آبگرمکن برقی سهم عمده از بازار ایران و کشورهای منطقه را به خود اختصاص دهد.
صادرات آبگرمکن برقی این شرکت به 12 کشور دنیا گویای کیفیت و توانمندی این شرکت صنعتی می باشد.مجتمع کارخانجات آزمون در شرق تهران توانایی تولید میزان بالایی آبگرمکن برقی برای عرضه در ایران و دیگر کشورها را دارا می باشد.

راهنمای انتخاب آبگرمکن برقی:


آبگرمکن های برقی آزمون دارای دو نوع ایستاده و دیواری می باشد که در سایزهای مختلف برای استفاده های متفاوت تولید می گردد. به صورت کلی آبگرمکن های برقی آزمون را بر حسب استفاده می توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد
 آبگرم کن دیواری :
آبگرمکن برقی مدل زودجوش با ظرفیت 10 لیتر مناسب برای استفاده های محدود همچون روشویی
آبگرمکن برقی مدل خورشید با ظرفیت 25 لیتر مناسب برای استفاده هایی همچون سرویس بهداشتی ، روشویی ، ظرفشویی و مغازه ها
آبگرمکن برقی مدل EW67  با ظرفیت 55 لیتر مناسب برای استفاده حمام برای یک نفر ، این دستگاه جزو دستگاه های مناسب برای ویلاها یا نگهبانی هه می باشد
آبگرمکن برقی ایستاده :
آبگرمکن برقی مدل EV120 با ظرفیت 98 لیتر مناسب برای منازل مسکونی کوچک با جوابگویی حمام برای دو نفر
آبگرمکن برقی مدل EV150 با ظرفیت 123 لیتر برای منازل مسکونی با جوابگویی حمام برای 3 نفر
آبگرمکن برقی مدل EV200 با ظرفیت 187 لیتر مناسب برای منازل مسکونی بزرگ با جوابگویی حمام برای 4 نفر
با استفاده از این دسته بندی و بر اساس نوع استفاده خود می توانید به آبگرمکن برقی ایده آل برای واحد خود برسید با این حال شما می توانید با تماس با کارشناسان ما در این مورد اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید.

پکیج دیواری چگونه کار می‌کند؟

وقتی شیر آب گرم را باز می‌کنید یک سنسور جریان آب را تشخص می‌دهد. جرقه‌زن مشعل را روشن کرده و مبدل حرارتی آب جاری را گرم می‌کند. بعضی پکیج‌ها یک مبدل حرارتی دومی دارند که با استفاده از گرمای گاز خروجی آب ورودی را کمی گرم می‌کنند. یک ترموستات میزان گازی که به مشعل می‌رود را کنترل می‌کند تا دمای ار پیش تعیین شده حفظ شود.

روشن کردن شمعک آبگرمکن دیواری به روش دستی

برای روشن کردن شمعک آبگرمکن دستی توصیه می‌کنیم از یک فندک بلند استفاده کنید، چرا که روشن کردن شمعک آبگرمکن بدون استفاده از فندک بلند واقعاً مشکل بوده و ممکن است با کبریت دستتان به قسمت شمعک آبگرمکن نرسد و برای روشن کردن آن متحمل دردسرهای زیادی شوید. پس یک فندک بلند در دست بگیرید و سپس مراحل زیرا برای روش روشن کردن آبگرمکن بوتان یا هر برند دیگری طی کنید.

در ابتدا برای روشن کردن شمعک آبگرمکن ایستاده و دیواری، باید درب شمعک که در قسمت پایین دستگاه قرار داده شده است را باز کنید. هنگامی که درب را باز می‌کنید می‌توانید شمعک آبگرمکن را مشاهده کنید. در این مرحله با یک دست دکمه مربوطه را فشرده و همزمان اندکی به سمت درجه پایین دستگاه بچرخانید. دقت داشته باشید که وقتی که دکمه را چرخاندید، آن را نگه داشته و با دست دیگر شعله را به سمت شمعک ببرید.

آبگرمکن برقی مخزن‌دار

بین آبگرمکن برقی مخزن‌دار و بدون‌ مخزن، آبگرمکن مخزن‌دار بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دلیل این استقبال، قیمت و هزینه کم نصب آن است. این مدل آبگرمکن نسبت به حجم مخزن، آب گرم را در خود ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز آب گرم مورد‌ نیاز را تأمین کند.

مخزن درون یک عایق حرارتی قرار گرفته که این عایق موجب می‌شود آب دیرتر دمای خود را از دست بدهد و برق کمتری مصرف شود.

مزایای آبگرمکن برقی مخزن‌دار

  • نصب آسان
  • هزینه خرید، نصب و نگهداری کمتر
  • آلوده نکردن محیط زیست
  • نداشتن خطر آتش‌سوزی و گازگرفتگی

معایب آبگرمکن برقی مخزن‌دار

  • نشت آب در هنگام خرابی یا پوسیدگی
  • طول عمر کم
  • مصرف زیاد برق
  • کار نکردن در صورت نبودن برق