sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

داکت اسپلیت و آشنایی با مزایای آن

در همان ابتدا به صورت مختصر به شما می‌گوییم که داکت اسپیلت‌ها یکی از مدل‌های سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند که با قدرتی بالا می‌توانند خانه را به دمای ایده آل شما برسانند. این سیستم همانند کولر گازی عمل می‌کند و به دو صورت سقفی روکار و یا دیواری نصب می‌گردد. در نصب دیواری داکت‌ها تنها دما را به فضای اطراف خود می‌رسانند. ولی در مدل نصب سقفی شما می‌توانید با استفاده از کانال کشی دمای مناسب برای تمامی قسمت‌های خانه را تامین کنید. اسپیلت‌ها در فصل زمستان با استفاده از آب هوا را گرم می‌کنند. بدین صورت که آب گرم از موتورخانه وارد این دستگاه شده و با استفاده از فن‌های موجود در آن هوای گرم در خانه پخش می‌گردد. بنابراین شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید میزان گرمای موجود در فضا را در اختیار داشته باشید.

داکت اسپیلت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و شیر انبساط اشاره کرد. قیمت این سیستم دو منظوره به میزان قدرت و برند آن بستگی دارد. بنابراین شما باید بر اساس ابعاد فضا مدل‌های مختلف اسپیلت‌ها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش بهتریت داکت اسپیلت تماس بگیرید.

اسپلیت اینورتر  

اینورتر به اسپلیت کم مصرف نیز شناخته می شود چون در سیستم آن از یک ترموستات استفاده شده است که به صورت اتوماتیک قطع و وصل میشود بدین صورت که در این تکنولوژی، پس از اینکه دمای محیط را به حد معیین و تعیین شده رسید، سرعت حرکت کمتر شده و دستگاه با سرعت بسیار آهسته کار می‌کند اما خاموش نمی‌شود. با استفاده از داکت اسپلیت اینورتر مصرف برق کاهش یافته و از ایجاد هزینه مازاد جلوگیری می‌شود. این نوع از اسپلیت به دلیل اینکه مدام خاموش و روشن نمی شود و موجب نواسانات شدید برقی نمی شود (چون اسپلیت هنگام استارت و روشن شدن برق زیادی مصرف میکند) فشار کمتری به سیم کشی ساختمان وارد میکند و بنابراین برای ساختمان هایی که سیم کشی قوی ندارند نیز مناسب است.

اسپلیت غیر اینورتر 

در این حالت، اسپلیت با رسیدن به دمای تعیین شده و مشخص کلا خاموش شده و پس از چند دقیقه به صورت اتوماتیک مجددا روشن می‌شود. از آنجا که میزان مصرف برق در حالت استارت خیلی بیشتر از حالت روشن و کار کردن هست، داکت اسپلیت غیر اینورتر از نظر مصرف انرژی بهینه نیست. علاوه بر جنبه مصرفی انرژی، این نوع از داکت چون مکش برق بسیار بالایی به هنگام هربار استارت خوردن ایجاد میکند، موجب نواسانات شدید برق می شود و چه بسا ممکن است به سیستم برقی ساختمان آسیب وارد کند. توصیه می شود اگر قصد استفاده از اسپلیت غیراینورتر را دارید، حتما از قوی بودن سیستم سیم کشی ساختمان اطمینان حاصل کنید و اگر سیم کشی قوی ندارید از اسپلیت اینورتر دار استفاده کنید تا در طی زمان استفاده از آن با مشکل برق مواجه نشوید.

مزایا و ویژگی‌های داکت اسپلیت 

ایجاد هوای مطبوع و تازه وجود هوای ساده و تمیز در خانه یکی از روش‌هایی است که سلامت شما را تضمین می‌کند. اسپیلت‌ها تضمین کننده هوای تازه و مطبوع خانه شما می‌باشند. این داکت‌ها بخشی از هوای اطراف را دریافت کرده و آن را تبدیل به اکسیژن می‌کند و در فضا پراکنده می‌نماید. اسپیلت‌ها از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می‌شود. اواپراتور یا همان یونیت‌های داخلی از طریق کانال موجود و فن‌ها هوا را از بیرون مکش کرده و پس از تنظیم میزان دما آن را در ساختمان پخش می‌کند. با این کار شما همواره هوایی تازه را در اختیار خواهید داشت.  

هزینه پایین 

داکت اسپیلت‌ها قطعا هزینه یکی از مهم‌ترین ملاک‌های هر فرد برای خرید سیستم سرمایشی و گرمایشی و یا هر محصول دیگری است. با توجه به جدید بودن اسپیلت‌ها و قابلیت‌های بالایی که دارد، قیمت این محصول نسبت به سایر سیستم مشابه خود ارزان‌تر است. بنابراین خرید اسپیلت‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد.  استقلال در هر واحد برخی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به صورت اشتراکی کار می‌کنند و هزینه برق و گاز با سایر ساختمان‌ها مشترک است. ولی اسپیلت‌ها از سیستم برق جداگانه‌‌ای استفاده می‌کند و بدین طریق هر واحد با توجه به میزان مصرف از اسپیلت‌ها باید هزینه پرداخت کند.  

قدرت 

در تامین دمای خانه اسپیلت‌ها به صورت قدرتمند تولید شده است و از این رو می‌تواند دمای خانه شما را در مدت زمان کوتاهی به درجه ایده آل شما برساند. از طرفی ایپسلت‌ها قادر است به کانال کشی متصل شده و میزان دمای خود را در سایر قسمت‌های خانه پخش کند. بنابراین شما نیازی به خرید جداگانه اسپیلت‌ها نخواهید داشت.  

کاهش مصرف انرژی 

اسپیلت‌ها به گونه‌‌ای طراحی شده است که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد. بنابراین شما در پایان ماه شاهد قبض پایین‌تری خواهید بود. همچنین شما می‌توانید کوبل آبگرم کن را نیز به این دستگاه متصل کنید. همچنین فیلتر این دستگاه قابل شستشو بوده و شما نیازی نیست به صورت مداوم فیلتر آن را تعویض نمایید. عمر طولانی و ماندگاری بالا داکت اسپیلت‌ها عمری طولانی دارند و می‌توانند تا سال‌ها به صورت استاندارد و ایده آل برای شما کارکرد داشته باشند. این دستگاه نگهداری آسانی دارد و کار با آن بسیار ساده می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد