sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

آشنایی با انواع کابل تلفن

به‌طورمعمول کابل تلفن در تعداد زوج ساخته و توزیع می‌شوند. سیم‌های رانژه عموماً با نام سیم تلفن تک زوج نیز شناخته می‌شوند. سیم‌های رانژه بیش از دو زوج دارند و به‌طورمعمول باهدف ایجاد ارتباط بین گوشی‌های تلفن و پریز تلفن استفاده می‌شوند؛ به همین ترتیب کابل‌های مخابراتی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

۱. کابل مخابراتی دو زوج

۲. کابل‌های مخابراتی چهار زوج

۳. کابل‌های مخابراتی شش زوج

۴. کابل‌های مخابراتی ده زوج

۵. کابل‌های مخابراتی پانزده زوج

۶. کابل‌های مخابراتی بیست زوج

۷. کابل‌های مخابراتی بیست‌ و پنج زوج

۸. کابل‌های مخابراتی سی‌ و دو زوج

۹. کابل‌های مخابراتی پنجاه زوج

۱۰. کابل‌های مخابراتی صد زوج

اگر قصد خرید اینترنتی کابل تلفن را دارید، باید به تعداد زوج کابل توجه نمایید؛ یکی از دلایلی که باعث شده کابل‌های تلفن به شکل زوج تولید شوند، کنترل اثری به نام هم‌شنوایی است.

خرید کابل تلفن

برای خرید کابل تلفن ابتدا باید مکانی که می‌خواهیم کابل‌کشی انجام شود به دقت برسی شود. محیطی که کابل از آن عبور می‌کند چه مقدار نویز دارد. اگر نویز محیط زیاد است حتما باید از کابل تلفن ضد نویز استفاده شود. اگر مسیر در فضای باز است و شرایط جوی توسط کابل باید تحمل شود حتما باید نوع کابل هوایی باشد. آیا در پروژه کابل کشی از رنگ‌بندی خاصی استفاده می‌شود اگر پاسخ بله باشد حتما باید همان رنگ‌ها تهیه شود.

تکنسین این کار باید مقدار کابل مورد نیاز را با اندازه گیری دقیق مسیر‌های عبور به‌دست بیاورد. همیشه پیشنهاد می‌گردد مقدار از عدد اندازه گرفته شده بیشتر خرید گردد تا اگر در اجرای کار مشکلی پیش آمد یا مسیری تغییر کرد با کمبود کابل مواجه نشوید. همیشه از برند‌های معتبر و با‌کیفیت خرید کنید.

شاید استفاده از محصولات متفرقه هزینه اجرای کار را کاهش دهند اما در استفاده از خطوط ارتباطی مشکل به‌وجود می‌آید و ممکن است قطعی‌های پی‌در‌پی برای تعویض کابل‌ها هزینه‌های دوباره‌ای را به‌وجود آورد.

ضمانت داشتن کابل خیلی به ما در انتخاب کمک خواهد کرد. این باعث می‌شود از خرید خودمان مطمئن باشیم.

امروزه در سراسر ایران از انواع کابل‌های تلفن استفاده می‌شود. با توجه به گسترش ارتباطات به خصوص ارتباطات تلفنی، کابل‌های تلفن از دیرباز مورد استفاده گسترده قرار گرفته‌اند؛ همچنین کاربران تلفن‌های خانگی و سایر کاربران در شرکت‌ها یا سازمان‌ها عموما با کابل‌های مخابراتی و انواع کابل‌های تلفن سر و کار دارند.

کابل‌های تلفن یکی از ابتدایی‌ترین انواع کابل‌ها هستند. انواع کابل‌های تلفن در طول سال‌ها با چند تغییر کوچک اینجا و آنجا پایدارتر شده‌اند. چند اصطلاح برای دانستن وجود دارد که می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد خطوط تلفن به شما بدهد، مانند نحوه سیم کشی و نوع اتصال پلاستیکی انتهای کابل.

✅ کابل تلفن چهار زوجی فویلدار: این مدل از کابل تلفن از جنس هادی مس آنیل شده تولید شده است که دارای عایق پی وی سی است. این مدل کابل دارای پنج رنگ‌بندی متفاوت است:

سفید، آبی، نارنجی، سبز و قهوه‌ای.

این کابل با استفاده از فویل آلومینیومی که به یک رشته سیم ارت یا همان سیم تخلیه متصل است تا حفاظت را به بالاترین حد برساند.

 کابل زوجی پنج زوجی: این مدل از کابل تلفن نیز مانند مدل چهار زوجی از جنس هادی مس آنیل شده ساخته می‌شود که از عایق محافظ پی وی سی بهره می‌برد. رنگ‌بندی این کابل نیز به شش رنگ متفاوت تولید می‌شود:

آبی، سفید، سبز، نارنجی و قهوه‌ای و طوسی

✅ کابل تلفن تخت تک و دو زوجی: کابل تخت دو سیم تک جفت کاهش دهنده و ضد نویز مناسب برای اتصال تلفن به پریز قابل پانچ با سوکت در ۱۰۰ متر و ۱۰۰ یارد در دو رنگ سفید و مشکی.

کابل‌های تخت می‌توانند از نظر ساختاری بر بسیاری از چالش‌های غلبه کنند، اما کابل‌های گرد این قابلیت را ندارند؛ بنابراین می‌توان کابل‌های تخت را ترجیح داد.

کابل ضد نویز

وقتی از نویز صحبت می‌شود یعنی مزاحمت عواملی که کار اصلی را مختل می‌کنند. ممکن است در جایی نویز به معنی سر و صدای اضافی باشد اما وقتی از کابل تلفن صحبت می‌کنیم منظور تداخل‌های فرکانسی با ارتباطات تلفنی است. در مسیرهای که سیم عبور می‌کند همیشه سیم‌های دیگری نیز هستند. بیشتر این سیم‌ها سیم برق هستند. رد شدن برق در کنار تلفن باعث می‌شود نویز به وجود آید. نویز در کابل تلفن باعث کاهش کیفیت صدا در ارتباط خطوط تلفن می‌شود. این موضوع ممکن است به حدی قوی باشد که ارتباط از بین برود. همچنین در انتقال اینترنت از طریق ADSL نیر نویز باعث قطع شدن اینترنت می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد