sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

داکت اسپلیت و آشنایی با مزایای آن

در همان ابتدا به صورت مختصر به شما می‌گوییم که داکت اسپیلت‌ها یکی از مدل‌های سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند که با قدرتی بالا می‌توانند خانه را به دمای ایده آل شما برسانند. این سیستم همانند کولر گازی عمل می‌کند و به دو صورت سقفی روکار و یا دیواری نصب می‌گردد. در نصب دیواری داکت‌ها تنها دما را به فضای اطراف خود می‌رسانند. ولی در مدل نصب سقفی شما می‌توانید با استفاده از کانال کشی دمای مناسب برای تمامی قسمت‌های خانه را تامین کنید. اسپیلت‌ها در فصل زمستان با استفاده از آب هوا را گرم می‌کنند. بدین صورت که آب گرم از موتورخانه وارد این دستگاه شده و با استفاده از فن‌های موجود در آن هوای گرم در خانه پخش می‌گردد. بنابراین شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید میزان گرمای موجود در فضا را در اختیار داشته باشید.

داکت اسپیلت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و شیر انبساط اشاره کرد. قیمت این سیستم دو منظوره به میزان قدرت و برند آن بستگی دارد. بنابراین شما باید بر اساس ابعاد فضا مدل‌های مختلف اسپیلت‌ها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش بهتریت داکت اسپیلت تماس بگیرید.

اسپلیت اینورتر  

اینورتر به اسپلیت کم مصرف نیز شناخته می شود چون در سیستم آن از یک ترموستات استفاده شده است که به صورت اتوماتیک قطع و وصل میشود بدین صورت که در این تکنولوژی، پس از اینکه دمای محیط را به حد معیین و تعیین شده رسید، سرعت حرکت کمتر شده و دستگاه با سرعت بسیار آهسته کار می‌کند اما خاموش نمی‌شود. با استفاده از داکت اسپلیت اینورتر مصرف برق کاهش یافته و از ایجاد هزینه مازاد جلوگیری می‌شود. این نوع از اسپلیت به دلیل اینکه مدام خاموش و روشن نمی شود و موجب نواسانات شدید برقی نمی شود (چون اسپلیت هنگام استارت و روشن شدن برق زیادی مصرف میکند) فشار کمتری به سیم کشی ساختمان وارد میکند و بنابراین برای ساختمان هایی که سیم کشی قوی ندارند نیز مناسب است.

اسپلیت غیر اینورتر 

در این حالت، اسپلیت با رسیدن به دمای تعیین شده و مشخص کلا خاموش شده و پس از چند دقیقه به صورت اتوماتیک مجددا روشن می‌شود. از آنجا که میزان مصرف برق در حالت استارت خیلی بیشتر از حالت روشن و کار کردن هست، داکت اسپلیت غیر اینورتر از نظر مصرف انرژی بهینه نیست. علاوه بر جنبه مصرفی انرژی، این نوع از داکت چون مکش برق بسیار بالایی به هنگام هربار استارت خوردن ایجاد میکند، موجب نواسانات شدید برق می شود و چه بسا ممکن است به سیستم برقی ساختمان آسیب وارد کند. توصیه می شود اگر قصد استفاده از اسپلیت غیراینورتر را دارید، حتما از قوی بودن سیستم سیم کشی ساختمان اطمینان حاصل کنید و اگر سیم کشی قوی ندارید از اسپلیت اینورتر دار استفاده کنید تا در طی زمان استفاده از آن با مشکل برق مواجه نشوید.

مزایا و ویژگی‌های داکت اسپلیت 

ایجاد هوای مطبوع و تازه وجود هوای ساده و تمیز در خانه یکی از روش‌هایی است که سلامت شما را تضمین می‌کند. اسپیلت‌ها تضمین کننده هوای تازه و مطبوع خانه شما می‌باشند. این داکت‌ها بخشی از هوای اطراف را دریافت کرده و آن را تبدیل به اکسیژن می‌کند و در فضا پراکنده می‌نماید. اسپیلت‌ها از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می‌شود. اواپراتور یا همان یونیت‌های داخلی از طریق کانال موجود و فن‌ها هوا را از بیرون مکش کرده و پس از تنظیم میزان دما آن را در ساختمان پخش می‌کند. با این کار شما همواره هوایی تازه را در اختیار خواهید داشت.  

هزینه پایین 

داکت اسپیلت‌ها قطعا هزینه یکی از مهم‌ترین ملاک‌های هر فرد برای خرید سیستم سرمایشی و گرمایشی و یا هر محصول دیگری است. با توجه به جدید بودن اسپیلت‌ها و قابلیت‌های بالایی که دارد، قیمت این محصول نسبت به سایر سیستم مشابه خود ارزان‌تر است. بنابراین خرید اسپیلت‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد.  استقلال در هر واحد برخی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به صورت اشتراکی کار می‌کنند و هزینه برق و گاز با سایر ساختمان‌ها مشترک است. ولی اسپیلت‌ها از سیستم برق جداگانه‌‌ای استفاده می‌کند و بدین طریق هر واحد با توجه به میزان مصرف از اسپیلت‌ها باید هزینه پرداخت کند.  

قدرت 

در تامین دمای خانه اسپیلت‌ها به صورت قدرتمند تولید شده است و از این رو می‌تواند دمای خانه شما را در مدت زمان کوتاهی به درجه ایده آل شما برساند. از طرفی ایپسلت‌ها قادر است به کانال کشی متصل شده و میزان دمای خود را در سایر قسمت‌های خانه پخش کند. بنابراین شما نیازی به خرید جداگانه اسپیلت‌ها نخواهید داشت.  

کاهش مصرف انرژی 

اسپیلت‌ها به گونه‌‌ای طراحی شده است که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد. بنابراین شما در پایان ماه شاهد قبض پایین‌تری خواهید بود. همچنین شما می‌توانید کوبل آبگرم کن را نیز به این دستگاه متصل کنید. همچنین فیلتر این دستگاه قابل شستشو بوده و شما نیازی نیست به صورت مداوم فیلتر آن را تعویض نمایید. عمر طولانی و ماندگاری بالا داکت اسپیلت‌ها عمری طولانی دارند و می‌توانند تا سال‌ها به صورت استاندارد و ایده آل برای شما کارکرد داشته باشند. این دستگاه نگهداری آسانی دارد و کار با آن بسیار ساده می‌باشد.

داکت کف خواب یا زمینی

شرکت دانوب یکی از تولید کنندگان انواع تجهیزات برقی و شبکه ای می باشد که از محصولات آن می توان به انواع داکت و ترانکینگ در مدل های مختلف اشاره کرد به طور مثال یکی از پرکاربردترین محصولات این شرکت انواع داکت دانوب کف خواب می باشد این داکت ها در واقع کانالی پلاستیکی با شکل نیم دایره می باشند که برای محافظت از سیم ها و کابلها در یک مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند زیرا همانطور که می دانید در اثر وجود کابلهای مختلف در یک فضا ممکن است منظره زیبایی ایجاد نشود و همچنین تجهیزات برقی در معرض آسیب و خطر نیز قرار گیرند بنابراین استفاده از انواع داکت دانوب می تواند ضمن حفظ زیبایی محیط به محافظت از این تجهیزات نیز کمک نماید.

داکت دانوب کف خواب سفید به دلیل شکل ظاهری نیم گرد کاملا روی زمین قرار می گیرد و همچنین با داشتن پارتیشن های داخلی برای عبور سیم ها و کابل های مختلف مورد استفاده واقع می شود در واقع برای مدیریت کابل ها به راحتی می توان از داکت نیم گرد زمینی دانوب استفاده کرد.این محصول در دو نوع ساده و پشت چسب دار تولید می شود که به راحتی قابلیت چسبیدن و نصب روی کف را دارد همچنین درب این داکت دارای مکانیزم قفل شو بوده و جنس بدنه آن غیر قابل اشتعال و مقاوم در دمای منفی 16 تا مثبت 60 می باشد.

داکت زمینی نیم گرد دانوب سطحی صاف و صیقلی دارد که در سه رنگ سفید ، طوسی و قهوه ای در بازار موجود می باشد و با توجه به سایزها و رنگ های مختلف مشتریان می توانند متاسب با کاربرد مورد نظر خود یکی از این تولیدات را انتخاب نمایند.

ویژگی های انواع داکت دانوب کف خواب

  • تولید در دو نوع ساده و پشت چسب دار

داکت دانوب کف خواب برای سهولت در نصب به دو صورت تولید می شود که برای استفاده از نوع ساده باید خود مشتریان از چسب هایی برای نصب آنها استفاده نمایند ولی تولید انواع داکتهای پشت چسب دار کمک کرده است تا تنها با بلند کردن لایه چسب روی بدنه بتوان این محصول را به راحتی روی سطح مورد نظر چسباند.

  • بدنه ضد ضربه

مواد اولیه مرغوبی که در ساخت انواع داکت های زمینی دانوب مورد استفاده قرار می گیرند دارای کیفیت بالایی می باشند و مقاومت خوبی در برابر ضربه و شکنندگی دارند به همین دلیل این داکت ها دارای استحکام کافی برای نصب روی زمین می باشند.

  • دارای درب با مکانیزم قفل شو

وجود این درب سبب می شود تا بعد از قرارگیری انواع سیم و تجهیزات کابل کشی درون داکت ، درب محفظه به راحتی باز نشود تا سیمها مورد آسیب دیدن قرار نگیرند همچنین می توان مطمئن بود که در اثر برخورد ناگهانی افراد یا اشیا با بدنه داکت درب بی دلیل باز نمیشود.

  • قابلیت رنگ پذیری

انواع داکت های دانوب این قابلیت را دارند که شما بتوانید آنها را به رنگ دلخواه رنگ نمایید البته این محصولات خود در دو رنگ سفید و طوسی تولید می شوند و مشتریان می توانند متناسب با محل مورد نظر خود یکی از این رنگ ها را انتخاب نمایند.

داکت چسبدار چیست؟

ویژگی داکت های چسبی یا همان (داکت پشت چسبدار) نسبت به داکت ساده این است که در پشت کانال نوار چسب وجود دارد و می توان از آن برای سوراخ کردن قسمت مورد نظر استفاده کرد، این ویژگی آن را بسیار تمیز و تمیز کرده است. در کمترین زمان ممکن زمان نصب داکت شرکت داکت دانوب یکی از تولیدکنندگان داکت می باشد که با برند دانوب داکت توانسته اولین و تنها داکت چسبدار ایرانی را در انواع مختلف با قابلیت نصب بر روی دیوار و بر روی دیوار تولید نماید. کف این شرکت محصولات خود را در دو رنگ سفید و طرح چوب به بازار عرضه کرده است بنابراین این امکان برای هر مشتری وجود دارد که با توجه به دکوراسیون منزل یا محل خود یکی از این رنگ ها را انتخاب کرده و داکت دانوب را خریداری کند. در تولید محصولات داکت از پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات دنیا استفاده شده است، بنابراین گواهینامه CE اروپا، گواهی استاندارد آلمان، گواهینامه ROHS و مدیریت کیفیت ISO9001-2008 را دریافت کرده اند. در زیر به معرفی مختصری از انواع کانال ها می پردازیم:

گفتیم که کانال ها انواع مختلفی دارند مانند کانال های شکاف دار، داکت های ساده، داکت های اسپلیت و .... نوع دیگر کاندوئیت، کاندوئیت چسبی است و از نظر ظاهری و عملکردی مشابه داکت ساده است و در واقع کانالی برای عبور سیم و کابل های مختلف می باشد. استفاده می شود و عملکرد محافظت از تجهیزات الکتریکی از آسیب مکانیکی و آسیب را دارد. به علاوه استفاده از این محصول باعث می شود سیم کشی ساختمان از دید پنهان بماند و به حفظ زیبایی فضا کمک کند. داکت های چسبی به دو صورت داکت دیواری خودچسب و مداکت زمینی چسبنده تولید می شود و قابلیت نصب پارتیشن را دارد.از این پارتیشن برای جداسازی کابل های عبوری استفاده می شود به این معنی که اگر نیاز به اجرای چند کابل مختلف در یک کانال، می توانید از جداکننده ها استفاده کنید تا کابل ها و سیم های مختلف با یکدیگر نویز ایجاد نکنند.از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به انعطاف پذیری بالا، ضد اشتعال بودن، مقاومت در برابر دماهای مختلف و رنگ پذیری آنها اشاره کرد. همچنین تفاوت این مدل با نوع ساده این است که یک لایه چسب در پشت محصول قرار می گیرد و به راحتی می توانید آن را روی دیوار نصب کنید.

داکت چسبدار زمینی

داکت

زمینی یا کانال کف نیم دایره ای کانال یا محفظه ای برای عبور انواع تجهیزات الکتریکی است که این محصولات بر روی زمین قرار گرفته و دارای پارتیشن های هندلینگ هستند، کابل ها و سیم هایی که از کف عبور می کنند یک مجموعه را بر عهده دارند. داکت های چسب اصلاح شده در اندازه های مختلف برای رفع نیازهای مختلف تولید و عرضه می شوند. داکت زمین معمولاً نیم دایره است تا چسبناک نباشد و نوارهای چسب قوی برای اتصال به سطح زمین روی قسمت صاف نصب می شود. وجود نوارهای چسب، فرآیند نصب داکت را آسانتر و ارزانتر کرده است. لوله کشی کف چسب به دلیل اینکه چسب آن را روی زمین قرار می دهد و عموماً در محل تردد قرار می گیرد و احتمال آسیب رساندن به آن زیاد است، توصیه می شود عمر مفید آن را افزایش داده و تا حد امکان کانال کشی روی زمین را آسان کنید. قوی ترین ممکن امکان و استفاده از پیچ. در این صورت همیشه از ایمنی کابل ها و سیم های شبکه مطمئن خواهید بود.

داکت دیواری چسبدار

این مدل کانال ها برای منازل و مشاغل مناسب بوده و در پایین دیوارها قرار گرفته اند و فضای به هم ریخته را کاهش می دهند. در این مدل از کاندوئیت ها که چسبی نیز هستند امکان دسترسی به کابل ها وجود دارد. این داکت مانند یک کانال وظیفه حفاظت از سیستم های الکترونیکی مانند انواع کابل های ساختمانی را بر عهده دارد و با ویژگی هایی مانند عدم اشتعال و مقاومت بالا یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد.این محصولات دارای سطح صاف با لبه های صیقلی هستند که آسیبی به تجهیزات و کابل ها وارد نمی کند. یکی از کاربردهای اصلی کانال های دیواری چسب در پوشش سیم و کابل تلویزیون می باشد. به خصوص در محیط هایی که تلویزیون بر روی دیوار نصب می شود، کابل های آن روی دیوار، نمای ناهمواری ایجاد می کند و همچنین باعث ناامنی شبکه می شود. در این صورت کانال پشت چسب به راحتی روی دیوار نصب می شود و مشکل کابل و سیم تلویزیون را حل می کند. علاوه بر داکت های چسب کف و دیوار که دو نوع اصلی کانال چسب هستند، انواع دیگری از داکت های چسب نیز در بازار وجود دارد که هر فردی می تواند با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب و خریداری کند. به عنوان مثال، داکت چسب برای دیوارهای جداکننده یکی از آنهاست. در این مدل فضای داخلی داکت به صورت پارتیشن جدا می شود تا اگر می خواستید چندین نوع سیم و کابل را از داکت یا کانال عبور دهید به راحتی بتوانید آنها را در داخل داکت سازماندهی و جدا کنید. سازماندهی آنها همچنین از نویز کابل های مختلف جلوگیری می کند. نوع دیگری که اتفاقاً بسیار رایج است، داکت پشتی چسب است. در این نوع داکت می توان آن را با یک تیر دو نشان داد. این بدان معنی است که علاوه بر عبور کابل ها از طریق داکت، از پایه به عنوان یک تراز در نقطه اتصال بین کف و دیوار استفاده کنید. چسبندگی داکت قرنیز کار را دو چندان می کند.

کابل آلومینیوم خودنگهدار چیست؟

مهمترین کابل های برق در سیستم های تولید تک فاز و سه فاز کابل های خود نگهدار در سایزهای 16 تا 120 می باشد که اکثر مشتریان این محصولات در حال حاضر به دنبال قیمت مناسب کابل هستند. سیم خود نگهدار یکی از محصولاتی است که به صورت ویژه در فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین عرضه می شود. تمامی این کابل ها استاندارد و دارای گواهینامه هستند. سیم های خود نگهدار همیشه به دلیل هزینه کم مورد توجه بوده اند.

این کابل ها انتخاب و انتخاب اصلی مشتریان در مسافت های طولانی و مکان هایی است که خطر سرقت سیم مسی در آنها زیاد است. کابل های تک خود نگهدار در سایزهای 10*2، 16*2 و 16 + 25*2 تولید می شوند که در سیستم های قدرت تک استفاده می شوند. کابل خودنگهدار یکی از مهم ترین کابل هایی است که در فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین به مشتریان زیادی ارائه می شود. این سیم ها در قرقره های 1000 متری موجود می باشد و لازم است مشتری درخواست خود را جهت سفارش سایز کمتر اعلام نماید. کابل های خود نگهدار شامل سه مرحله سیم 4، 5 و 6 و در سایزهای 25 تا 120 می باشد که قیمت این کابل ها بر اساس تعداد سفارش مشتری و عرضه به آنها سفارشی می باشد.

از مزایای استفاده از کابل های خود نگهدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اعتماد شبکه را نسبت به شرایط آب و هوایی و رویدادهای ناشی از برخورد اجسام خارجی افزایش می دهد.

انرژی برگشتی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

هزینه هرس در مناطق جنگلی را کاهش می دهد.

با کاهش سیل روی چوب و تجهیزات، تلفات کاهش می یابد.

کاهش خطر آتش سوزی در مناطق جنگلی و جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و مرگ حیوانات.

با کشیدن خط، با کاهش فاصله بین سیم های نگهدارنده آزادی بیشتری پیدا می کنیم.این امکان وجود دارد که یک خط جدید از سیم خود نگهدارنده را در کنار خط قبلی روی یک تیرک قرار دهید.

همچنین امکان نصب کابل پشتیبانی بسیار منعطف در یک ایستگاه با خط 20 کیلوولت وجود دارد.

قابلیت نصب تلفن و فیبر نوری روی پایه مشترک با طول عمر 5 متر

تعمیر یک تیر شکسته با یک سیم طناب خود نگهدار نسبت به سیم پرسرعت معمولی بسیار ساده تر است و به ارائه خدمات به مشتری ادامه می دهد.

قیمت کابل آلومینیوم خودنگهدار

البته مهمترین معیار در تعیین قیمت روز کابل خودنگهدار قیمت روز آلومینیوم است و تغییرپذیری آن مستقیما تحت تاثیر این موضوع خواهد بود. علاوه بر این، هزینه مواد عایق و مس برای انواع فشار متوسط ​​در محاسبه هزینه لحاظ شده است. البته عوامل دیگری نیز در ارائه قیمت به مشتریان دخیل هستند. این یکی از ویژگی های یک شرکت و یک تامین کننده است. با توجه به ویژگی های مشخص شده در سفارش مشتری از نظر کمیت (محدوده درخواستی) و کیفیت، قیمت نوع کابل خودنگهدار پیشنهاد می شود و پس از تایید مشتری مراحل آماده سازی و ارسال سفارش را انجام دهید.

در فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین سیستمی طراحی شد که به کاربران و مشتریان این امکان را می دهد تا به راحتی از قیمت های تک مرحله ای و سه مرحله ای کابل خودنگهدار مطلع شوند و با آگاهی مفید از الزامات فنی و کیفیت تولید، می توانند انتخاب و خرید کنند.

انواع کابل خودنگهدار

سیم خود نگهدار دارای یک هادی آلومینیومی و عایق پلی اتیلن است. سیم خودنگهدار با چهار سیم که برای سیم سه فاز و یک خنثی برای روشنایی طراحی شده است. سیم کابل خودنگهدار 5: این نوع سیم از یک سیم سه پله، یک سیم سیم سبک و یک سیم پیام رسان صفر تشکیل شده است.هادی این نوع کابل خودنگهدار سیم آلومینیومی سربی است 5. سیم کابل خودنگهدار 6: این نوع سیم از سه سیم فاز اول، یک سیم صفر، یک سیم سبک و یک سیم تک سیم با مقطع یکسان و متفاوت تشکیل شده است. . سیم پشتیبانی 6 رشته دارای راهنمای پله آلومینیومی جامد است. این سیم ها پیچ خورده و روی آن فشرده می شوند.

سیم های خود نگهدار بسیار گران هستند. سیم خودنگهدار سبک است و مقاومت بالایی در برابر پارگی و زنگ زدگی دارد. کابل خودنگهدار نیز به دو قسمت تقسیم می شود:

دسته اول یک سیم نگهدارنده بسیار نرم و (دسته دوم) یک سیم نگهدارنده بسیار نرم است. سیم برای کابل های 20 کیلوولت از فولاد و برای کابل های فشار ضعیف از آلومینیوم سرب ساخته شده است. در سیستم فشار پایین کابل خودنگهدار از سیم نگهدارنده به عنوان سیم خنثی استفاده می شود. عایق سیم خودنگهدار کم فشار از مواد حرارتی قوی بر پایه مش پلی اتیلن مشکی ساخته شده است. عایق باید در برابر عناصر جو، اشعه ماوراء بنفش، استرس و سایش مقاومت کند. کابل خودنگهدار فشار متوسط ​​سه سیم در اطراف سیم طناب است. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

آشنایی با انواع کابل تلفن

به‌طورمعمول کابل تلفن در تعداد زوج ساخته و توزیع می‌شوند. سیم‌های رانژه عموماً با نام سیم تلفن تک زوج نیز شناخته می‌شوند. سیم‌های رانژه بیش از دو زوج دارند و به‌طورمعمول باهدف ایجاد ارتباط بین گوشی‌های تلفن و پریز تلفن استفاده می‌شوند؛ به همین ترتیب کابل‌های مخابراتی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

۱. کابل مخابراتی دو زوج

۲. کابل‌های مخابراتی چهار زوج

۳. کابل‌های مخابراتی شش زوج

۴. کابل‌های مخابراتی ده زوج

۵. کابل‌های مخابراتی پانزده زوج

۶. کابل‌های مخابراتی بیست زوج

۷. کابل‌های مخابراتی بیست‌ و پنج زوج

۸. کابل‌های مخابراتی سی‌ و دو زوج

۹. کابل‌های مخابراتی پنجاه زوج

۱۰. کابل‌های مخابراتی صد زوج

اگر قصد خرید اینترنتی کابل تلفن را دارید، باید به تعداد زوج کابل توجه نمایید؛ یکی از دلایلی که باعث شده کابل‌های تلفن به شکل زوج تولید شوند، کنترل اثری به نام هم‌شنوایی است.

خرید کابل تلفن

برای خرید کابل تلفن ابتدا باید مکانی که می‌خواهیم کابل‌کشی انجام شود به دقت برسی شود. محیطی که کابل از آن عبور می‌کند چه مقدار نویز دارد. اگر نویز محیط زیاد است حتما باید از کابل تلفن ضد نویز استفاده شود. اگر مسیر در فضای باز است و شرایط جوی توسط کابل باید تحمل شود حتما باید نوع کابل هوایی باشد. آیا در پروژه کابل کشی از رنگ‌بندی خاصی استفاده می‌شود اگر پاسخ بله باشد حتما باید همان رنگ‌ها تهیه شود.

تکنسین این کار باید مقدار کابل مورد نیاز را با اندازه گیری دقیق مسیر‌های عبور به‌دست بیاورد. همیشه پیشنهاد می‌گردد مقدار از عدد اندازه گرفته شده بیشتر خرید گردد تا اگر در اجرای کار مشکلی پیش آمد یا مسیری تغییر کرد با کمبود کابل مواجه نشوید. همیشه از برند‌های معتبر و با‌کیفیت خرید کنید.

شاید استفاده از محصولات متفرقه هزینه اجرای کار را کاهش دهند اما در استفاده از خطوط ارتباطی مشکل به‌وجود می‌آید و ممکن است قطعی‌های پی‌در‌پی برای تعویض کابل‌ها هزینه‌های دوباره‌ای را به‌وجود آورد.

ضمانت داشتن کابل خیلی به ما در انتخاب کمک خواهد کرد. این باعث می‌شود از خرید خودمان مطمئن باشیم.

امروزه در سراسر ایران از انواع کابل‌های تلفن استفاده می‌شود. با توجه به گسترش ارتباطات به خصوص ارتباطات تلفنی، کابل‌های تلفن از دیرباز مورد استفاده گسترده قرار گرفته‌اند؛ همچنین کاربران تلفن‌های خانگی و سایر کاربران در شرکت‌ها یا سازمان‌ها عموما با کابل‌های مخابراتی و انواع کابل‌های تلفن سر و کار دارند.

کابل‌های تلفن یکی از ابتدایی‌ترین انواع کابل‌ها هستند. انواع کابل‌های تلفن در طول سال‌ها با چند تغییر کوچک اینجا و آنجا پایدارتر شده‌اند. چند اصطلاح برای دانستن وجود دارد که می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد خطوط تلفن به شما بدهد، مانند نحوه سیم کشی و نوع اتصال پلاستیکی انتهای کابل.

✅ کابل تلفن چهار زوجی فویلدار: این مدل از کابل تلفن از جنس هادی مس آنیل شده تولید شده است که دارای عایق پی وی سی است. این مدل کابل دارای پنج رنگ‌بندی متفاوت است:

سفید، آبی، نارنجی، سبز و قهوه‌ای.

این کابل با استفاده از فویل آلومینیومی که به یک رشته سیم ارت یا همان سیم تخلیه متصل است تا حفاظت را به بالاترین حد برساند.

 کابل زوجی پنج زوجی: این مدل از کابل تلفن نیز مانند مدل چهار زوجی از جنس هادی مس آنیل شده ساخته می‌شود که از عایق محافظ پی وی سی بهره می‌برد. رنگ‌بندی این کابل نیز به شش رنگ متفاوت تولید می‌شود:

آبی، سفید، سبز، نارنجی و قهوه‌ای و طوسی

✅ کابل تلفن تخت تک و دو زوجی: کابل تخت دو سیم تک جفت کاهش دهنده و ضد نویز مناسب برای اتصال تلفن به پریز قابل پانچ با سوکت در ۱۰۰ متر و ۱۰۰ یارد در دو رنگ سفید و مشکی.

کابل‌های تخت می‌توانند از نظر ساختاری بر بسیاری از چالش‌های غلبه کنند، اما کابل‌های گرد این قابلیت را ندارند؛ بنابراین می‌توان کابل‌های تخت را ترجیح داد.

کابل ضد نویز

وقتی از نویز صحبت می‌شود یعنی مزاحمت عواملی که کار اصلی را مختل می‌کنند. ممکن است در جایی نویز به معنی سر و صدای اضافی باشد اما وقتی از کابل تلفن صحبت می‌کنیم منظور تداخل‌های فرکانسی با ارتباطات تلفنی است. در مسیرهای که سیم عبور می‌کند همیشه سیم‌های دیگری نیز هستند. بیشتر این سیم‌ها سیم برق هستند. رد شدن برق در کنار تلفن باعث می‌شود نویز به وجود آید. نویز در کابل تلفن باعث کاهش کیفیت صدا در ارتباط خطوط تلفن می‌شود. این موضوع ممکن است به حدی قوی باشد که ارتباط از بین برود. همچنین در انتقال اینترنت از طریق ADSL نیر نویز باعث قطع شدن اینترنت می‌شود.