sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

پکیج گرمایشی چگونه کار می کند

 در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال می کنند، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.

پکیج دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا تراس بر روی دیوار نصب می شود . که جهت ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد.

از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه  یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.

پکیج چیست

در گذشته برای گرمایش منازل با شوفاژ و رادیاتور از موتور خانه استفاده می‌کردند که موتور خانه علاوه بر هزینه بالا به مکان جداگانه ای از جمله یک اتاق یا انبار نیاز داشت و محیط زیادی را اشغال می‌کرد.
امروزه برای استفاده از شوفاژ یا رادیاتور از پکیج استفاده می‌کنند و اما پکیج چیست باید بگویم که پکیج یک سیستم گرمایشی مانند آبگرم کن است که هم وظیفه آبگرمکن و هم موتور خانه را انجام می‌دهد.
در جواب پکیج چیست بهتر است بگویم که نوعی سیستم گرمایشی بسیار پر کاربرد و پرطرفدار است که باعث حذف موتور خانه‌ها و همچنین آبگرمکن در منزل شما شدند.
از پکیج برای گرمایش به وسیله شوفاژ‌ها، فن کوئل‌ها، رادیاتور قرنیزی، گرما از کف و به  طور کلی سیستم گرمایشی‌هایی که با آب گرم محیط را گرم می‌کنند استفاده می‌شود.

پکیج چگونه کار می کند

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده که به طور کلی فرآیند عملکرد این نوع از سیستم های گرمایشی به چه نحو می باشد و یا به عبارتی دیگر پکیج چیست و چگونه کار می کند که در پاسخ به این سوال باید گفت پکیج ها از دسته محصولاتی می باشند که بواسطه ی مصرف سوخت های فسیلی و ایجاد حرارت، قادرند تا به راحتی آب ورودی به دستگاه را گرم کرده و در واقع آب مورد نیاز در سیستم های گرمایشی متصل و یا هرنوع مصرف دیگر را از این طریق فراهم آورند و در نهایت نیز برای مصرف آماده نمایند. اگر بخواهیم به انواع مدل های ارائه شده از این تجهیزات اشاره داشته باشیم میبایست نمونه های موجود از آن تحت عنوان پکیج ها در مدل های گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز و برقی را معرفی نمود که همواره توسط شرکت های تولیدی بسیاری طراحی و جهت عرضه به بازار تولید می گردد. اما در تکمیل و پاسخ به اینکه پکیج چیست و چگونه کار می کند باید گفت صرفنظر از نوع سوخت، تمامی مدل های پکیج تقریبا دارای ساختاری مشابه بوده و از عملکرد یکسانی هم نیز برخوردار می باشند به این صورت که با روشن شدن و شروع بکار پکیج مصرف سوخت انجام شده و توسط مشعل دستگاه شعله ایجاد می شود که در روی این شعله مبدلی قرار گرفته تا آب سرد ورودی درون آن جریان یابد. جنس این مبدل ها از مس تهیه شده، که این آلیاژ قدرت بالایی در انتقال حرارت دارد بنابراین در مدت زمان کوتاهی آب داغ شده و با حرارت مطلوب وارد مدار خروجی می گردد که این پروسه را میتوان پاسخ اصلی به اینکه پکیج چیست و چگونه کار می کند به شمار آورد.

علاوه بر این همانطور که اشاره شد این دستگاه به طور همزمان قادر به تامین آبگرم بهداشتی و همچنین آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی است بنابراین به نوعی طراحی شده که آب مورد نیاز را بدون نوسان دمایی به صورت یکنواخت تامین می نماید. در خصوص روند راه اندازی این محصول باید گفت به این نحو بوده که با بازنمودن شیر توسط کاربریک سنسور درون دستگاه، جریان آب را تشخیص داده و جرقه زن مشعل روشن می شود تا با ایجاد شعله مبدل حرارتی را به سرعت گرم نموده و در نهایت آب ورودی را گرم را فراهم آورد. از موضوعات قابل بررسی دیگر در رابطه با پکیج ها اشاره به انواع آن بوده به این معنا که در دو مدل تک و دو مبدله تولید و در بازار موجود می باشند که در نوع دو مبدل با دارا بودن مبدل ثانویه به کمک گرمای مواد حاصل از احتراق آب ورودی را از پیش گرم کرده تا در مبدل اولیه جریان پیدا کند. پکیج ها با استفاده از ترموستات نیز میزان گاز مشعل را کنترل و از داغ شدن بیش از حد مبدل ها مانع بعمل می آورند. در ادامه با بررسی بیشتر این دست از تجهیزات گرمایشی به تکمیل اطلاعات در پاسخ این سوال که پکیج چیست و چگونه کار می کند، خواهیم پرداخت.

پکیج های گرمایشی براساس نوع سوخت مورد استفاده به چهار نوع تقسیم می شوند.

  • پکیج گازی (دیواری و زمینی بدون صدا)
  • پکیج گازوییلی (زمینی با امکان نصب در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی)
  • پکیج دوگانه سوز(زمینی با امکان نصب در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی)
  • پکیج برقی (دیواری و زمینی با قابلیت بی صدا بودن)

ساختار داخلی پکیج دیواری پکیج چگونه کار می کند
 

سیستم گرمایش تهویه مطبوع به چند ابزار و سیستم نیازمند است تا بتواند به نحو احسن کار کند. این ابزار و مکانیزم‌ها در تاسیسات حرارت مرکزی ساختمان­ها در قسمت­های مختلف ساختمان قرار دارند. این درحالی است که تمامی این وسایل به نحو مناسبی درون پکیج قرار جانمایی شده‌اند. وسایلی مانند مشعل، منبع انبساط، ترموستات، پمپ، سنسورها، دیگ اب گرم و .... به نحوی درون محفظه پکیج جانشانی شده‌اند که در این فضای کوچک بتوانند وظایف محول شده را به نحو احسن و به طور بهینه انجام دهند. پکیج چگونه کار می کند

 

با باز شدن شوفاژها و یا باز شدن مسیر لوله‌های گرمایش از کف، آب گرم تولید شده در مشعل یا مستقیما از پکیج به سمت رادیاتورها می‌رود و یا توسط یک مبدل گرمایی دولایه، گرما از آب گرم تولید شده از توسط مشعل به آب گرم مصرفی رادیاتورها منتقل می‌شود. این مبدل همچنین می‌تواند گرمای مورد نیاز آب گرم مصرفی حمام و سایر مصرف کننده‌های آب را تامین کند. پکیج چگونه کار می کند

      

کنترل گرم شدن آب مصرفی و آب گرمایش، توسط شیر الکتریکی سه‌راهه موجود در پکیج صورت می‌گیرد. این شیر توسط پنل کنترل پکیج مدیریت و تنظیم می‌شود. این شیر در سه حالت گرم شدن آب مصرفی به تنهایی و یا گرم شدن آب گرمایش و یا هردو، قابل تنظیم است. مطابق با تنظیماتی که کاربر در پنل پکیج انجام می‌دهد و همچنین به کمک

 

سنسورهای موجود در پکیج، حالت این شیر به طور خودکار تنظیم می‌شود و آب گرم را به طور مدیریت شده و به نحوی بهینه به محل های مصرف ارسال می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد