sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

کابل مسی و شناخت آن

برق و تجهیزات الکتریکی امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است و بدون برق بسیاری از کارهای روزمره ما ممکن نخواهد بود. صنعت برق شامل سه دسته تولید، انتقال و توزیع برق است. به این ترتیب، تجهیزات زیادی برای رساندن برق به مصرف کنندگان به روشی که در زندگی خود می بینید مورد نیاز است. یکی از این نوع دستگاه ها کابل برق است که عمدتاً در دو بخش انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد. کابل مسی کابلی است که هادی آن از مس ساخته شده است.

بسیاری از فلزات مانند سرب، آلومینیوم، فولاد، نقره و غیره در حال حاضر به عنوان رسانا استفاده می شوند، اما در این میان، مفتول مسی به دلیل خواص این فلزات و همچنین هزینه آن، بیشترین کاربرد را در صنعت دارد. مس ساختار شیمیایی و فیزیکی خاصی دارد. بنابراین امتیاز بالاتری نسبت به سایر انواع کابل دارد.

مس امروزه یکی از شناخته شده ترین هادی های الکتریکی در میان بسیاری از فلزات است. این فلز همچنین دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است. علاوه بر این، مس خواص نورد بالایی دارد. مس ساخته شده به صورت میله ای را می توان با کشیدن به رشته های نازک تبدیل کرد.

کابل‌ مسی ها کاربردهای بسیار و متنوعی دارند و بسته به تعداد رشته ها و همچنین سطح مقطع، انواع مختلفی در بازار وجود دارد، از جمله:

1. کابل مسی تلفن

۲. کابل برق مسی

3. کابل مسی مخابرات

4. کابل آنتن مسی

5. کابل کواکسیال مسی

خرید سیم مسی

این روزها قیمت فلز مس روز به روز در حال افزایش است. کابل های مسی محدود به یک یا دو مدل نمی شود، به طور کلی تنوع و وسعت تولید کابل های مسی بسیار زیاد است. می توان اشاره کرد که شرکت های زیادی در زمینه تولید سیم و کابل وجود دارند.به همین دلیل خرید و انتخاب کابل با کیفیت و استانداردهای لازم کمی سخت شده است.

هنگام خرید باید اطلاعاتی در مورد انواع و مشخصات فنی و سیم مسی  داشته باشید. ما شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

 هنگام خرید کابل مسی باید به نکات زیر توجه کرد:

توجه داشته باشید که سطح خارجی سیم های مسی صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی باشد.

.هنگام برش سیم، هادی مسی باید در مرکز باشد.

باید بدانید که چگالی آلومینیوم حدود 30 درصد چگالی فلز مس است، بنابراین سبک تر از مس است.

هنگام خرید، همیشه اول کیفیت را در نظر بگیرید و کابل ها را از تولیدکنندگان بخرید و با نام خرید کنید.

سعی کنید این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا این فروشگاه ها محصولات بی کیفیت را به فروش نرسانند.

با خم کردن و صاف کردن سیم مسی رشته های هادی را نشکنید.

کاملا سطحی کاملا شفاف و براق دارند.

ساخته شده از مس نرم شده خالص.

مطمئن شوید که کابل خود را از فروشگاه های معتبر و در اندازه خریداری می کنید. فروشگاه اینترنتی پاسارگاد نوین می تواند گزینه خوبی باشد.

قیمت کابل مسی

در مورد قیمت دقیق سیم مسی نمی توان اظهار نظر کرد. قیمت مفتول مسی روکش شده بر اساس عناصری مانند نوع روکش، سطح مقطع، ضخامت روکش، وزن، مارک و... وزن سیم بدون روکش اغلب تعیین کننده قیمت آن است. قیمت کابل مسی با توجه به قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن مانند خود مس فلزی و مواد پلیمری مانند PVC تعیین می شود. البته قیمت فلز مس همیشه روی قیمت کابل ها تاثیرگذار است.

البته عوامل دیگری مانند استانداردهای جهانی، تنوع محصول و ... نیز می تواند بر قیمت سیم و کابل تاثیر بگذارد.در آخرین گزارش پیش بینی موسسه متال بولتن که هر سال با داده های دسامبر منتشر می شود. روند قیمت مس بر اساس دوره سه ماهه چهارم تا سال 2023 پیش بینی می شود.

تحلیلگران SP Angel، Bank of Muscat، EBN Amro، Investek و Metal Bulletin معتقدند که قیمت مس تا سال 2021 به افزایش خود ادامه خواهد داد.

توجه: با افزایش تعداد دوره ها در کابل، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

کابل سیم مسی در دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید می شود. سیم روکش دار معمولاً تا سطح مقطع 6 میلی متر مربع در دسترس است. کابل مسی رشته ای نوعی کابل مسی است که به صورت کابل تک رشته ای عایق پی وی سی طراحی و تولید می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد