sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

اینورتر جوشکاری و آشنایی با کاربرد آن

اینورتر جوشکاری یا دستگاه جوشکاری عمدتا جوشکاری و سیستم های برش است که کار آنها برای جوشکاری و برش بر پایه یکسو کننده ها یا ژنراتورها است. اساسا این دستگاه به طور گسترده ای در صنعت جوشکاری استفاده می شود و مانند هر دستگاه دیگر، مزایا و معایب آن را دارد.

در حقیقت، با توسعه فن آوری ها، علم و فناوری، شما با موضوع اینورتر مواجه شدید، که باعث می شود عملیات جوشکاری به همان اندازه راحت و ساده باشد. این تکنولوژی جدید به خوبی در کشورهای صنعتی ثابت شده است و در ایران، استفاده از اینورترها بسیار شایع شده است که تمام سرمایه گذاران داخلی در تولید این دستگاه کار می کنند.

لازم به ذکر است که اینورتر جوشکاری می تواند دو قطعه را بچرخاند یا آنها را با توجه به انرژی الکتریکی بسیار بالا و گرما تولید کند. در واقع، این دستگاه جریان الکتریکی را به میله به نام الکترود انجام می دهد.

الکترود ها عمدتا از اکسید سدیم، آهک، سلولز، خاک رس و غیره ساخته شده اند و سپس برای پر کردن شکاف ها ذوب شده اند، که منجر به خنک شدن می شود، ترکیبات بسیار بادوام را تشکیل می دهند.

قیمت اینورتر جوشکاری

مهمترین مولفه در قیمت دستگاه جوش اینورتر، انتخاب نوع آن است. برای انجام این کار ابتدا باید به فروشنده بگویید که ما نیاز داریم و برای آن فلزات آن به این دستگاه جوش اینورتر متصل است. هر نوع مدل اینورتر جوشکاری قیمت متفاوت دارد.

دومین بار در برآورد قیمت اینورترها، ارزش فعلی است که در واقع قدرت اینورتر را بیان می کند. البته، به عنوان پتانسیل دستگاه رشد خواهد کرد، قیمت رشد خواهد کرد. اگر اینورتر برای ورق های ضخیم مورد نیاز باشد، لازم است از نمونه هایی با جریان بیشتری استفاده کنید.یکی دیگر از ویژگی های قیمت گذاری مکان جایی است که جوشکاری باید ساخته شود، زیرا نوع دستگاه با توجه به همان مکان انتخاب شده و خریداری می شود. با توجه به کار و مکان فوق، باید یکی از مبدل های صنعتی، خانگی یا نیمه صنعتی مورد استفاده قرار گیرد، قیمت این محصول برای هر نام تجاری متفاوت است.

چرخه کار یا قدرت عملیاتی دستگاه جوشکاری در واقع زمانی است که در طی آن دستگاه جوشکاری به طور مداوم کار می کند، و پس از این زمان، دستگاه باید برای خنک سازی خاموش شود. واحد اندازه گیری این چرخه درصد بهره وری است که بدین معنی است که اگر اینورتر 50٪ کار کند، باید برای هر جوش 30 دقیقه ای 15 دقیقه طول بکشد.

شما باید بیشتر به کار با چرخه بهره وری طولانی تر پرداخت کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، دستگاه جوشکاری از برق برای تولید گرما مورد نیاز برای اتصال دو فلز استفاده می کند که نیاز به یک مبدل مناسب دارد. مبدل های مورد استفاده در اینورتر قیمت بالاتر همراه با کیفیت مطلوب خواهد بود.

خرید دستگاه جوش

هنگام استفاده از اینورتر، گیره الکترود باید بسته شود تا اپراتور شوک دریافت نمی کند؛ اگر فضای جوشکاری محدود و بسته بود، لازم است تهویه مطبوع ارائه شود. به منظور آسیب رساندن به سیم پیچ ترانسفورماتور، باید آن را در اطراف آن با ورق های فولادی جدا شود.

کابل اینورتر باید تمیز و کم چرب باشد. کابل های الکتریکی باید در هنگام جوشکاری محافظت شوند تا از موارد حاد مانند پروفایل ها و موارد دیگر جلوگیری شود.

گیره الکترود نباید گرم باشد، بنابراین لازم است که تهویه برای جلوگیری از افزایش دما، لازم باشد. پس از عملیات جوشکاری برای قطع اتصال دستگاه از مدار فعلی، باید سوئیچ اصلی دستگاه باید خاموش شود.ماسک ها، در حالی که با خوردگی و ترک خوردگی کار می کنند، نباید به عنوان یک تجهیزات حفاظتی استفاده شود.

محل جایی که عملیات جوشکاری انجام شد، علامت گذاری کرد تا مردم را به آن متصل نکنند. تمام دستورالعمل های ایمنی در طول عملیات باید قبل از جوشکاری توضیح داده شود.

کابل های قدرت جوشکاری طولانی در جمعیت و مکان های شلوغ استفاده نمی کنند. هیچ مواد قابل اشتعال در محل جوشکاری وجود ندارد. جوشکاری باید قبل و بعد از عمل در دستکش‌های محافظ تمیز شود.

مزایای دستگاه جوشکاری

دستگاه های جوشکاری فعلی دارای سطح سر و صدای کوچکتر از مدل های قدیمی تر هستند و کیفیت جوشکاری آنها بسیار زیاد است. دستگاه های جوش اینورتر انرژی کمتری مصرف می کنند و فاکتور قدرت و کارایی آنها چندین بار بیشتر از دستگاه های معمولی است.

این دستگاه ها دارای حجم و وزن کوچکتر هستند، بسیاری از سیم پیچ های داخلی و ترانسفورماتورها برداشته می شوند؛ به همین دلیل، حمل و نقل و حرکت دستگاه ساده است. به طور کلی، مزایای استفاده از اینورتر جوشکاری عبارتند از:

·       عملیات جوش را می توان بر روی انواع فلزات انجام داد.

·       هنگامی که نوسانات ولتاژ، روند جوشکاری پایدار خواهد بود.

      یک سیستم حفاظت در برابر جهش های ولتاژ است.

·       حفاظت از گرما را از گرمای بیش از حد فراهم می کند.

·       Ê نقطه جوش ثابت و کاملا همگن است.

·       هنگام کار طولانی مدت کار می کند.

·       کاشی در حالت های عملیاتی، امکان تنظیم صاف بودن فرآیند جوش را فراهم می کند.

·       باد جوشکاری پایدار و پایدار خواهد بود زمانی که باد باد می شود.

معایب اینورتر جوشکاری

اینورترها، به جز ویژگی های منحصر به فرد خود، می توانند در برخی موارد معایبی را که اجتناب ناپذیر هستند، و همچنین هر گونه تایید علاوه بر شایستگی، معایبی از آن ما را به زیر می گویند.تکنولوژی ساخت اینورتر با آخرین تکنولوژی های روز دنیا مطابقت دارد و مطمئناً چنین تطبیقی ​​به قیمت بالای محصول منجر خواهد شد.

قطعات یدکی مورد استفاده برای تعمیر و تعویض مدارهای داخلی اینورتر گران هستند که هزینه نگهداری و تعمیرات مانند جوش دینام را افزایش می دهد. آلاینده های هوا بر راندمان اینورتر تأثیر می گذارد و باید در مکانی تمیز نگهداری شود.

استفاده از اینورتر در شرایط آب و هوایی با دمای پایین توصیه نمی شود زیرا ممکن است به دلیل تراکم بر روی برد الکترونیکی در آن دما، بردها آسیب ببینند. اینورترها قادر به انتقال گرمای تولید شده توسط الکتریسیته نیستند و زمانی که روی هیت سینک ترانزیستوری قرار می گیرند بسیار داغ می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد