sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

فیلتر رگلاتور چیست و چه کاربردی دارد؟

یک جزء صنعتی بسیار مهم در واحد مراقبت که در بسیاری از صنایع اعم از کوچک و بزرگ استفاده می شود، فیلتر رگلاتور یا تنظیم کننده فیلتر است.

این فیلتر روی رگولاتور نصب می شود. این فیلتر معمولا در سیستم های پنوماتیک استفاده می شود.

در واقع ممکن است هوای ورودی به سیستم دارای نوساناتی باشد و این نوسانات باعث اختلال در عملکرد سیستم می شود که در این زمان فیلتر در ابتدای سیستم قرار می گیرد و از نوسانات فشار جلوگیری می کند.

اصولاً هوای ورودی وارد رگلاتور هوا می شود و فشار هوا توسط رگلاتور از 0 تا 10 بار به دلخواه قابل تنظیم است. و سپس هوای ورودی پس از عبور از رگلاتور وارد قسمت فیلتر رطوبت گیر می شود که اندازه منافذ آن 5 میکرون است.

در این زمان رطوبت هوای وارداتی توسط فیلتر جدا شده و هوای خشک و بدون رطوبت به خروجی فیلتر رگلاتور ارسال می شود که در نهایت به سیستم تهویه مطبوع منتقل می شود.

این فیلترها با مواد مختلفی طراحی و تولید می شوند که به عنوان مثال می توان به فیلترهای نمدی و برنجی اشاره کرد. لازم است بدانید که برای مشاهده بهترین عملکرد این فیلترها باید شرایط را به بهترین شکل ممکن فراهم کنید.

توجه داشته باشید که این فیلتر در دمای بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد با فشار سیال باد 0 تا 10 بار قابل استفاده است. اگر هوای ورودی به گریس یا روغن آلوده باشد، فیلتر رطوبت گیر چرب شده و دیگر قادر به جذب رطوبت نخواهد بود.

این فیلترها معمولا در سایزهای ۱، ۳/۴، ۱/۲، ۳/۸، ۱ و ۱/۲، ۱ و ۱/۴ اینچ موجود می باشند.

فیلتر رگلاتور بخرید

در هنگام خرید این فیلترها باید به این نکته توجه کنید که در برندهای مختلف طراحی و تولید می شوند.به همین دلیل است که برندهای مختلف این فیلترها قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت این محصولات دارای نوساناتی است، بنابراین قیمت ارز ناپایدار است، بنابراین انواع مختلف این کالا قیمت های متفاوتی دارند.

هنگام خرید این محصول باید بدانید که عواملی مانند برند، جنس، کیفیت، کارایی و ... می توانند بر قیمت این محصول تاثیرگذار باشند.

در حال حاضر می توان این محصول را با برندهای مختلف تهیه کرد و طبیعتا هر چه برند معتبرتر و شناخته شده باشد قیمت آن در بازار و کیفیت برتر بالاتر می رود.

فیلتر رگلاتور پنوماتیک

این فیلترها از قطعات اصلی مانند فیلترها، رگلاتورها، پورت های خروجی تشکیل شده است. هر کدام از این قسمت ها مشخصات فنی خاص خود را دارند و وظیفه خاصی دارند به عنوان مثال رگلاتور می تواند هوای ورودی را به همراه درجه نشانگر باد تنظیم کند تا فشار هوای ورودی را مشاهده کند. در مورد فیلتر باید اشاره کنیم که از موادی مانند برنج یا الیاف ساخته شده و دارای منافذ 5 میکرونی می باشد.

این فیلتر رطوبت هوا را جذب می کند، بنابراین رطوبت را از هوای ورودی داخل محفظه ذخیره رطوبت جدا نگه می دارد. با استفاده از درگاه های خروجی، جداسازی رطوبت جدا شده از هوای ورودی با عملکرد دمپرهای هوا انجام می شود.

در مورد ساختار این قطعه می گوییم رگولاتور یا رگولاتور فشار هوای ورودی به همراه درجه فشار روی فیلتر هوای فشرده قرار دارد. و با هم یک واحد یکپارچه را تشکیل داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد