sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

سیم ارت چیست؟

نشت الکتریسیته می تواند ناشی از عوامل زیادی مانند پوسیدگی سطح عایق، ضربه، ترک خوردگی، قسمت در معرض دید هادی، رطوبت، گرد و غبار و غیره باشد. حال اگر این نشتی برق به بیرون وسایل برقی منتقل می شد به محض دست زدن به آن دچار برق گرفتگی می شدیم. راه حلی برای این مشکل وجود دارد که سیم ارت به معنای سیم زمین است. این دقیقا همان جایی است که سیم ارت یا سیم زمین وارد می شود.

هنگام کار بر روی سیم، مهم است که بدانید دقیقاً چه کاری انجام می دهید. حتی یک اشتباه کوچک می تواند منجر به شوک جدی، شوک الکتریکی کشنده، آسیب به ماشین آلات یا مشکلات مختلف دیگر شود. یکی از بحث برانگیزترین جنبه های سیم کشی برای اکثر مردم این است که سیم ارت چیست. هر کسی که هر نوع کاری را با یا اطراف تجهیزات الکتریکی انجام می دهد باید سیم ارت را بشناسد و کاملاً بفهمد که سیم ارت چیست، چه کاری انجام می دهد و چرا اهمیت دارد.

سیم ارت یک سیم الکتریکی است که برای خنثی کردن انرژی فتوولتائیک برای محافظت از وسایل برقی، وسایل یا سایر اشیاء در برابر مشکلات جریان الکتریکی استفاده می شود. سیم ارت با دو سیم مثبت و منفی کار می کند اما به جای اتصال به منبع برق و تجهیزات الکتریکی مورد نیاز، از تجهیزات الکتریکی مورد نیاز به زمین می رود. در بسیاری از موارد، این بدان معنی است که کابل از قبل روی زمین اجرا می شود.

سیم ارت چگونه از برق گرفتگی جلوگیری می کند؟

ممکن است شنیده باشید که شخصی بر اثر تماس با دستگاه الکتریکی دچار برق گرفتگی شده است. علت این شوک الکتریکی چیست؟ زمانی که سیم های فاز یا سیم های نول به نحوی به بدنه دستگاه متصل شده و مدار نشتی برق داشته باشد با لمس آنها دچار برق گرفتگی می شویم.اکنون سیم ارت از شوک الکتریکی، آتش سوزی و اتصال دستگاه با انتقال نشتی جریان به زمین جلوگیری می کند.

چگونه یک سیستم زمینی درست می کنید؟

سیستم زمین از یک چاه زمین و سیم ارت تشکیل شده است. وظیفه اصلی آن انتقال برق به زمین است. برای نصب آن باید بدنه دستگاه برقی یا هر نوع مواد مصرفی برقی را با سیم به سیم ارت متصل کنید. سر دیگر سیم ارت به چاه زمین یا سیستم تامین آب خانه متصل است.

یک خطای جبران ناپذیر!

مشاهده شده است که در برخی موارد بدنه وسایل برقی به لوله های آهنی آب یا گاز و یا حتی به اسکلت ساختمان متصل می شود. این می تواند صدمات جبران ناپذیری به خصوص شوک الکتریکی کشنده ایجاد کند. پس بهتر است سیم ارت را به خوبی به زمین وصل کنید.

آنچه باید در مورد چاه های زمینی بدانید!

چاه زمین سوراخ عمیقی در زمین است. دقیقاً جایی که خاک به رطوبت نسبی رسیده است. داخل چاه زمین یک صفحه مسی قرار دارد که توسط سیم مسی به صفحه جوش داده می شود. محیط صفحه نیز با بنتونیت پوشانده شده و سیم های مسی از چاه خارج می شوند. سیم های مسی این منطقه به تمام وسایل برقی متصل خواهد شد.

پس از دانستن اینکه سیم ارت چیست، باید بدانید که همه خطوط برق سیم ارت در دسترس نیستند، که باعث می شود بسیاری از افراد فکر کنند که استفاده از سیم های زمین اختیاری است و هنگام راه اندازی سیم های جدید اهمیتی ندارد. در واقع، این تفکر به خصوص در هنگام کار با سیستم های ولتاژ بالاتر نادرست است. وقتی همه چیز به درستی کار می کند، برق به تجهیزات روی سیم "منفی" یا "مثبت" می رود و سپس به سیستم الکتریکی روی سیم "خنثی" باز می گردد.در حالت ایده آل، هیچ جریان سیم ارت وجود ندارد.

اگر اتصال کوتاه، اضافه ولتاژ یا مشکل دیگری در سیم‌کشی، سیستم‌های الکتریکی یا سایر منابع برق رخ دهد، سیم ارت راهی مطمئن برای حرکت به جراح می‌دهد. بدون سیم ارت، این انرژی می تواند تجهیزات را بیش از حد شارژ کند، به سیم کشی آسیب برساند یا به محیط زیست آسیب برساند. حتی ممکن است سیم خیلی داغ شود و باعث آتش سوزی شود. سیم ارت را می توان یک بیمه نامه عالی در برابر مشکلات احتمالی که ممکن است در سیم کشی برق رخ دهد در نظر گرفت.

تنها شباهت سیم ارت و سیم صفر است!

تنها شباهت بین سیم ارت و سیم خالی این است که آنها بدون برق هستند. عملکرد آنها عملا متفاوت است و شما هرگز نمی توانید به جای سیم ارت از سیم خالی استفاده کنید. همانطور که گفتیم، سیم ارت برای ارائه حفاظت اضافی استفاده می شود و مورد نیاز نیست. اگر سیم خالی مورد نیاز است. همچنین رنگ سیم ارت و اندازه سیم ارت در مقایسه با سیم خالی تنوع بیشتری دارد.

چرا از سیم ارت استفاده می شود؟

• جلوگیری از افزایش الکتریسیته ساکن 

• افزایش ایمنی و حفاظت از افراد یا دستگاه ها

• از مردم در برابر برق گرفتگی و آتش سوزی محافظت کنید

• از آسیب رساندن به مقره های مدار در اثر اضافه ولتاژ جلوگیری کنید

به عنوان یک صاحب خانه، احتمالاً این سوال را شنیده اید که سیم ارت چیست. اما این واقعا به چه معناست؟ اتصال به زمین کارآمدترین راه را برای بازگشت به زمین از طریق تابلو برق به شما می دهد. یک سیم زمین متصل به یک وسیله الکتریکی یا دستگاه، روش ایمنی را برای تخلیه نیروی اضافی فراهم می کند. مدار الکتریکی مبتنی بر الکتریسیته مثبت و منفی است. این اتصال همان چیزی است که به دستگاه یا دستگاه الکترونیکی قدرت لازم برای عملکرد را می دهد. اگر مشکلی پیش بیاید، انرژی جمع می شود.این می تواند باعث شود هدایت الکتریکی انرژی اضافی را ذخیره کند. این دقیقاً جایی است که سیم ارت می تواند راه حل ما باشد.

مزایای خرید سیم ارت

شاید از خود بپرسید که استفاده کردن از سیم ارت چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت ؟ و یا اگر از سیم ارت استفاده نکنیم به چه مشکلاتی بر خواهیم خرد؟ در پاسخ به این سوالات شما باید بگوییم که در صنعت برق الکترونیک سیم ارت، سیم اتصال به زمین می گویند.به عبارتی یکی از مزیت های این است که بهترین روش برای جلوگیری از برق گرفتگی می باشد به همین علت است که آن ها را در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهندمزیت دومی که سیم های ارت دارند این است که محافظت از جان افراد و تجهیزات الکتریکی می باشد.

استفاده از سیم ارت باعث می شود که جریان برق به صورت یکنواخت در سر تا سر مدار توزیع شود و این امر از نشت جریان الکتریکی جلوگیری می نماید که به آن تثبیت سطح ولتاژ نیز می گویندسیم ارت می تواند که از آسیب و حادثه و یا مرگ جلوگیری شود به عبارت ساده تر یک سیستم الکتریکی غیر امن، می تواند منجر به ایجاد حوادث جبران ناپذیر برای افراد به هنگام کار و یا تعمیر وسایل برقی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد