sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

آشنایی با اینورتر جوشاری و نخوه کار با آن

اتصالات صنعت به دو دسته تقسیم می شوند: دائمی و موقت. اتصالات دائمی شامل جوش و پرچ می باشد. انواع مختلفی از فرآیندهای جوشکاری نیز وجود دارد، از جمله جوشکاری اولتراسونیک، جوشکاری اصطکاکی، پرتو لیزر، اکسی استیلن (گرمایش شعله) و مهمتر از همه رایج ترین جوشکاری قوس الکتریکی جوشکاری. اینورتر جوشکاری یکی از رایج ترین ابزارهای صنعتی است که برای اتصال فلزات در صنایع بزرگ و کوچک استفاده می شود.

با پیشرفت زمان و تکنولوژی، این ابزارها نیز تغییر کرده اند. آنها اکنون کارآمدتر، ایمن تر، استفاده آسان تر و پاسخگوی نیازهای مختلف هستند.

این دستگاه ها نیاز به منبع تغذیه دارند. آنها با جریان مستقیم DC یا برق AC کار می کنند. منبع تغذیه جریان الکتریکی مورد نیاز برای ایجاد قوس را فراهم می کند. این جریان می تواند متناوب یا مستقیم (دائمی) باشد. در ابتدا فقط از جریان DC استفاده می شد. از آنجایی که مشکل ناپایداری قوس با جریان متناوب وجود داشت، این رقم بعداً با افزودن ترکیبات مناسب به پوشش الکترود برطرف شد. بنابراین، می توان از هر دو نوع منبع تغذیه استفاده کرد، اما ممکن است یکی از این دو منبع تغذیه بسته به امکانات استفاده، مقرون به صرفه تر از دیگری باشد.

جوشکاری چیست؟

جوشکاری فرآیند اتصال دائمی دو قطعه فلز به یکدیگر است. این فرآیند به روش های مختلفی انجام می شود، اما زمانی که این فرآیند با ذوب یک ماده یا مواد همگن انجام شود، به آن جوشکاری می گویند. در بین روش های مختلف، جوشکاری، نقطه ای جوشکاری، و خطی جوشکاری دو روش بسیار محبوب امروزه برای اتصال قطعات ورق فلزی به یکدیگر هستند که با استفاده از ابزاری به نام اینورتر جوشکاری ساخته می شود.

محاسبات گسترده و پیچیده ای برای تعیین نوع ماده مورد استفاده برای اتصال دو قطعه فلزی به یکدیگر انجام می شود، اما در حال حاضر بیشتر این محاسبات در قالب های مختلف انجام می شود و از این رو انواع الکترودها و دستگاه های جوشکاری جوشکاری B هستند. طراحی و ساخته شده است.

فلسفه اصلی انواع دستگاه ها، روش ها و الکترودهای مرتبط با جوشکاری، کاربرد نهایی مواد و جزء ساخته شده است. به عنوان مثال، اگر قسمتی که در آن از جوشکاری استفاده خواهید کرد، قرار است در ساختمان هواپیما یا فضاپیما استفاده شود، به دلیل فشار زیاد، اگر برای کشتی، به دلیل رطوبت زیاد، اگر برای یک ساختمان، مقاومت در برابر زلزله. اگر به دلیل کشش و نمایش برای خودرو باشد، خواهید دید که کاربردهای مختلف نیاز به روش جوشکاری را برای قطعات مختلف ایجاد می کند.

الکترود یا سیم جوش چیست و از چه ماده ای ساخته شده است؟

به طور کلی الکترود یا سیم جوش در جوشکاری یک ماده رسانا است که از یک طرف به قسمت فلزی و از طرف دیگر به قسمت غیر فلزی متصل می شود. وظیفه اصلی این قسمت برقراری ارتباط بین دو جسم رسانا و نارسانا است.

الکترودهای ساخته شده از فولاد کم کربن برای جوشکاری نقطه ای مناسب هستند. فولاد ضد زنگ آستنیتی سری 300 می تواند به عنوان فولاد ضد زنگ فریت برای نقطه جوشکاری استفاده شود. فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی به دلیل سختی بالا برای این نوع جوشکاری مناسب نیستند. آلومینیوم را می توان با استفاده از برق ولتاژ بالا و سطوح بسیار تمیز بدون اکسید جوش داد. افزایش هزینه های اضافی برای تمیز کردن سطح بدون اکسید (با فولاد کم کربن قابل اجتناب است).

به دلیل خواص ذوب متفاوت و هدایت حرارتی، مواد مختلف را نمی توان نقطه جوش جوش داد. جوشکاری فولادهای نیکل و کروم اندود شده نسبتاً آسان است، در حالی که آلومینیوم، قلع و روی نیاز به آماده سازی طبیعی فلزات آبکاری دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد