sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

ساپورت سینی کابل

ساپورت سینی کابل یکی از ابزارهایی است که در هنگام استفاده از سینی کابل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سینی در دیوار و سقف نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا سینی کابل‌ها در زیر سقف نصب شوند. جنس این سینی‌ها اغلب از جنس فولاد گالوانیزه می‌باشد و همانند یک داربست سینی کابل را نگهداری می‌کند. این ساپورت دارای یک لایه گالوانیزه بوده و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. ساپورت سینی کابل در تاسیسات الکتریکی کارخانه‌ها، ساختمان‌ها، پروژه‌های ساختمانی، تونل‌ها و… کاربرد دارد. این قطعه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

با توجه به تعداد کابل‌ها در سایزهای متنوعی موجود است.

این ساپورت می‌تواند وزن‌های بالا را تحمل کند.

ساپورت کابل در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد.

قیمت این محصول مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

عمر نسبتا بالای این ساپورت را می‌توان از دیگر مزایای آن دانست.

ساپورت سینی کابل در کابل کشی باعث ایجاد زیبایی و نظم در ساختمان می‌شود.

قیمت یکی از فاکتورهایی است که در این ساپورت اهمیت بسیاری دارد. این محصول بر اساس موارد مختلفی از جمله جنس ساپورت، کیفیت آن، ابعاد، برند، نوع و… قیمت گذاری می‌شود. بنابراین شما باید این ساپورت را از مراکز معتبر خریداری کنید تا نه تنها کیفیت بالایی داشته باشد، بلکه با قیمت مناسبی نیز ارائه گردد.

مزایای ساپورت سینی کابل

این ساپورت مزایای بسیاری دارد که عبارت است از:

این ساپورت کارایی بالایی دارد و از عمری طولانی برخوردار می‌باشد.

ساپورت سینی سرعت اجزای پروژه را افزایش می‌دهد.

استحکام کابل کشی با این قطعه رقم می‌خورد.

این سازه از پایداری و زیبایی بالایی برخوردار است.

این ساپورت در برابر زلزله مقاوم است.

در هنگام خرید ساپورت سینی کابل باید به استاندارد بودن این محصول توجه داشته باشد. برندهای معتبر بر روی بسته بندی این محصول علامت استاندارد را درج می‌کنند و دارای گارانتی نیز می‌باشند.

ساپورت مدولار

هر‌یک از ساپورت‌های سینی، با توجه به عرض سینی و شرایط نصب، ویژگی‌های متفاوتی دارند. ساپورت سینی کابل را با توجه به طراحی که دارد به دو دسته استاتیکی و دینامیکی می‌توان تقسیم‌بندی نمود. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی از ساپورت سینی کابل مدولار بیشتر از سایر ساپورت‌ها استفاده می‌کنند.

این نوع ساپورت تاسیساتی مزایای زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مدت زمان اجرایی کاهش و سرعت اجرا به همین نسبت افزایش می‌یابد
• طول عمر سینی کابل و کارایی آن افزایش می‌یابد
• شرایط نصب و راه‌اندازی برای تیم اجرایی بهبود می‌یابد
• در هزینه‌های نصب و نگهداری نیز صرفه‌جویی می‌شود
• قابلیت اطمینان سازه افزایش می‌یابد
• سازه مستحکم می‌شود
• سازه ساخته شده پایداری و زیبایی بیشتری دارد
• نگهداری سازه نهایی راحت‌تر خواهد بود
• میزان تعمیرات و جوشکاری به حداقل می‌رسد
• هزینه‌های تعمیرات برای جوشکاری و اتصالات صلبی کاهش می‌یابد
• به دلیل به کار بردن پیچ و مهره در سازه میزان انعطاف‌پذیری آن نیز افزایش می‌یابد
• در برابر زلزله مقاوم‌تر هستند
در صورتی که در فاز اجرایی پروژه به سیستم روشنایی و نور احتیاج داشته باشید، می‌توانید سیستم چراغ‌ها را به ساپورت اصلی اضافه کنید.

استانداردهای بین المللی سینی کابل

بدیهی‌ست که استانداردهای تایید شده توسط ارگان‌های رسمی، در طراحی و تولید سینی کابل نقش به سزایی دارد. رعایت این استانداردها میزان ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهد و همچنین به خریداران و متقاضیان در انتخاب محصول کمک می‌کنند. سازمان الکتریکی ایالات متحده آمریکا از جمله سازمان‌هایست که برای تمامی محصولات الکتریکی یک سری استانداردها تعیین کرده ‌است.

آشنایی با انواع ساپورت سینی کابل

همانطور که پیش‌تر گفتیم، جهت نصب و نگهداری از سینی کابل در زیر سقف، در رایزرها یا روی دیوار از ساپورت سینی کابل استفاده می‌کنیم. مدل ساپورت سینی کابل با توجه به نوع پروژه، نوع سقف، میزان وزن و اندازه سینی کابل و میزان ارتفاع آویز تعیین می‌شود.

انواع ساپورت‌ سینی کابل:
• ساپورت
U شکل
• ساپورت
F شکل
• ساپورت
L شکل
• ساپورت
T شکل
• ساپورت چند طبقه
• ساپورت دیواری
ساپورت لدر

ساپورت سینی کابل  شکل

در این نوع ساپورت به‌صورت تک براکت ( دستک ) – RGS  می‌باشد که آویز به‌صورت پروفیل PGS or PCS –  بوده و بر اساس نیاز پروژه برای مهار جانبی بریس های طولی و عرضی را نیز به سازه ساپورت اضافه می‌کنند در این نوع ساپورت سایز براکت و روبولت هاR-HPT II ZF-  و فواصل ساپورت و نوع پروفیل آویز و کلاس طراحی بر اساس سایز و وزن سینی کابل انتخاب می‌گردد.

ساپورت سینی کابل F شکل

این نوع ساپورت بصورت ساپورت L دو طبقه می‌باشد. که آویز ساپورت پروفیل PGS or PCS –  بوده و بر اساس نیاز پروژه برای مهار جانبی بریس های طولی و عرضی را نیز به سازه ساپورت اضافه می‌کنند. که در این نوع ساپورت سایز براکت – RGS ، روبولت ها R-HPT II ZF- ، فواصل ساپورت و نوع پروفیل آویز و کلاس طراحی بر اساس سایز و وزن سینی کابل انتخاب می‌گردد.

ساپورت سینی کابل  شکل

در این نوع ساپورت دستک ها کنار هم عمود بر آویز ساپورت نصب می‌شوند که از لحاظ ارتفاعی قابل تغییر می‌باشد در این نوع ساپورت آویز پروفیل PGS or PSC –  بوده و بر اساس نیاز پروژه برای مهار جانبی بریس های طولی و عرضی را نیز به سازه ساپورت اضافه می‌کنند  و سایز سایز براکت – RGS  و روبولت ها و فواصل ساپورت بر اساس سایز و وزن سینی کابل انتخاب می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد