sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

سیم و کابل مغان الکتریک زرتاب

کارخانه‌ی تولیدی سیم و کابل مغان الکتریک زرتاب فعالیت خود را از سال 1361 در شهرستان شاهرود استان سمنان آغاز کرد. این کارخانه‌ی تولیدی در ابتدا با تولید کابل‌های فشار ضعیف در بخش‌های ساختمانی و صنعتی شروع به فعالیت کرد. 

سپس در سال 1375 با توجه به افزایش تقاضا سیم و کابل مخابراتی از سوی صنایع مخابرات ایران تصمیم گرفته شد تا واحد جدیدی احداث گردد. بر همین اساس در سال 1385 فاز دوم کارخانه تأسیس شد که در این مجموعه با توجه به نیاز مشتریان همچون شرکت نفت و گاز ایران محصولاتی مانند کابل فشار متوسط و فشارقوی، سیم و کابل لاستیکی، غلاف سربی تولید گردید.

از بااهمیت‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به تجهیزات برقی ساختمان اشاره نمود که پایه و اساس در ساختمان‌سازی می‌باشند. 

از خصوصیات مهم این نمونه محصولات می‌شود به وجود عایق یا روکش هادی اشاره کرد که بر روی سیم‌ها و کابل‌های مغان الکتریک زرتاب کشیده شده است و مانع از صدمه دیدن مغزی سیم و کابل می‌گردد. همان‌طور که قبل نیز گفته شد محصولات تولیدی این شرکت در دو گروه سیم برق ساختمانی مغان و کابل ساختمانی مغان دسته‌بندی می‌شوند. سیم و کابل مغان در شکل‌های رشته‌ای، افشان و معمولی تولید می‌گردند.

یکی دیگر از افتخارات شرکت مغان دریافت گواهی‌نامه‌ی ISO/IEC17025 از شرکت آلمان TUV است. کسب این گواهی با توجه به این مسئله که همه‌ی محصولات شرکت مغان در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، تحت آزمودن‌های مکانیکی و الکتریکی تا ولتاژ 230 KV قرار می‌گیرند. کسب این نشان برای شرکت‌های تولیدی سیم و کابل حائز اهمیت است.

 در پایان ذکر این نکته لازم است که محصولات تولیدی شرکت مغان الکتریک زرتاب دارای کیفیت عالی و قیمت مناسب است لذا توصیه می‌کنیم جهت سفارش محصول به سایت شرکت مراجعه کنند و سفارش خود را ارائه دهند. همکاران ما آماده‌ی ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز هستند.

محصولات سیم و کابل مغان الکتریک زرتاب

سیم و کابل های ساختمانی

دو گروه کابل های افشان و مفتول در دسته پر مصرف ترین کابل های موجود در بازار است .

کیفیت این کابل ها به جهت مصرف در زیر زمین و یا کاربری های عمومی بسیار مهم است .

سیم مفتولی یا سیم تک لا

این نوع سیم که به سیم خشک نیز معروف است دارای یک رشته هادی می باشد و  به دلیل این که قابلیت فرم دهی دارد عموما در تابلو برق ها استفاده می شود.

ولتاژ نامی این نوع سیم 750/450 ولت است و برای جریان های مختلف ، با سطح مقطع عای 1.5 تا 240 میلی متر مربع ساخته می شود.

سیم افشان

سیم های افشان به دلیل این که از تعداد زیادی سیم مسی نازک به هم تابیده تشکیل شده اند نرم بوده و دارای قابلیت انعطاف بالا می باشند. به همین دلیل از آن ها در سیم کشی ساختمان استفاده می شود.

ولتاژ نامی این سیم های افشان  500/300 ولت است.و با توجه به جریان عبوری در سطح مقطع های مختلف موجود می باشند.

سیم نیمه افشان

این سیم های چیزی بین سیم های مفتولی و افشان می باشند یعنی تعداد رشته های این نوع سیم به مراتب از سیم های افشان کم تر بود و در نتیجه انعطاف آن نیز از سیم های افشان کمتر می باشد.

ولتاژ نامی این سیم 750/450 ولت است و زمینه های کاربرد روی آن مشابه سیم های مفتولی است.

برای نام گذاری سیم ها ها و کابل ها به مولفه هایی همچون نوع عایق ,جنس هادی,شکل هادی و … حروفی را نسبت داده اند که از کنار هم قرار گرفتن این حروف دقیقا می توان به نوع سیم و کابل و مورد مصرف آن پی برد.

کابل کنترل و ابزار دقیق

مهم ترین کاربرد کابل های کنترل برای کنترل نوار نقاله ها ، صنایع ابزار ، خطوط مونتاژ و سایر تجهیزات اتوماتیک به صورت نصب ثابت است . اما از کابل های ابزار دقیق برای انتقال داده در واحدهای صنعتی و نیروگاه ها استفاده می‌شود.

کابل فشار قوی و فشار متوسط

از این کابل ها برای توزیع برق در تابلو های تقسیم به صورت تک فاز و سه فاز استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد