sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

sanat-blog

معرفی انواع لوازم صنعتی

آشنایی با سیماتیک S7-1500

 

سیماتیک S7-1500

نسخه آپدیت شده زیمنس‌ها در مدل 1500 قابل‌مشاهده است که با انواع قابلیت‌ها، در اتوماسیون‌های صنعتی متعدد خدمات ارائه می‌کند. ویژگی یکسان پی‌ال‌سی ها یعنی کامپکت بودن در این نوع زیمنس هم موجود است که می‌تواند با به‌کارگیری تعدادی سی‌پی‌یو خروجی و ورودی، درنظرنگرفتن محدودیت‌های ماژولی و ساپورت منبع تغذیه سیستم، از این سامانه‌ها برای اتصال بهره ببرد.

 سی‌پی‌یو های مدل 1500 صفحه‌ نمایش دهنده دارند که این ال اسی دی، خواندن اطلاعات خطوط تولید مانند شماره محصول و نسخه و سیستم سفارش‌دهنده را برای اپراتور دستگاه، آسان می‌کند. سیستم اعلان خطا در زیمنس‌ها سبب می‌شود تا پیام تیا پورتال بر روی ال سی دی پنل نمایش داده شود و اپراتور برای قطع خط تولید و یا ادامه آن با یک سی‌پی‌یوی دیگر اقدام کند.

تمام عملیات‌های انجام شده حتی در حالت آفلاین نیز برروی ال سی‌دی‌ها قابل‌دسترسی و پیگیری است. برای نیل به چنین هدفی، ترکیب قابلیت fault tolerant & redundant موجب می شود تا در یک عملیات جایگزینی، هنگامی که سی‌پی‌یوی فرمان دچار خطا شد، سی‌پی‌یوی دوم در حالت آماده‌به‌کار وارد عمل شود و پروسه را ادامه دهد.

انواع CPU های S71500 زیمنس

در آخرین مدل PLC که توسط زیمنس ارائه شده است دو مشخصه تعبیه شده است که آن را به کنترلرهای پیشرفته تبدیل کرده است. این دو قابلیت صفحه نمایش و همچنین سیستم های عیب یابی یکپارچه است. در این مدل شاهد سرعت پردازش بیشتری نسبت به مدل S7-300 و S7-400 شاهد هستیم. CPU ها با توجه به معیارهای مختلف از جمله سرعت پردازش، میزان حافظه، اتصالات و ... در دسته بندی مختلف قرار می گیرند.

 

پی ال سی (plc) های زیمنس مدل siematic s7 cpu 1517-3 PN/DP قدرتمند ترین و پیشرفته ترین سری پی ال سی های s7  می باشد که با طیف وسیعی از قابلیت ها می توان برای انواع برنامه های کاربردی  در اتوماسیون اتوماتیک، بالاترین عملکرد با قابلیت استفاده عالی را ایجاد نماید . پی ال سی S71500 زیمنس به عنوان مکمل PLC S7 300 و PLC S7 400 در سال ۲۰۱۳ به بازار روانه شد.

با توجه به اینکه سخت افزار و نرم افزار های PLC در حال پیشرفت هستند تا سال ۲۰۲۰ جایگزین پی ال سی S7300 و پی ال سی S7400 خواهد شد.این سیستم در حالت مدولار و مقیاس پذیر و با سطح حفاظت IP 20  می باشد . پرتال اتوماسیون کاملا مجتمع  می توان با نرم افزار STEP 7 Professional V12 و یا ورژن های جدید تر پیکربندی شود . CPU های این مدل از پی ال سی S7  سری ۱۵۰۰ مجهز به صفحه نمایش می باشند. .

یکپارچگی ایمنی درحفاظت از ماشین آلات و پرسنل از قابلیت های این سری از PLC زیمنس می باشند که با عملکرد های رتبه بندی شده برای برای طیف گسترده برنامه ها و نیاز های مختلف طراحی شده که این محصول و دیگر تجهیزات مرتبط با اتوماسیون صنعتی  و ابزار دقیق با بهره گیری از بهترین قطعات در ساخت به پشتوانه برند معتبر company siemens در فروشگاه آنلاین سیان شاپ همراه با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش عرضه می شوند.

 

ویژگی های فنی پی ال سی  زیمنس مدل siematic s7 cpu 1517-3 PN/DP

پی ال سی زیمنس مدل siematic s7 cpu1517-3 PN/DP با یک برنامه بسیار گسترده و حافظه داده در محدوده محصول S7-1500 کنترل کننده برای کاربردهای با نیازهای بالا در مورد دامنه برنامه و شبکه وسیع در یک اتوماسیون صنعتی مناسب می باشد .


PLC S7-1500 جزء سری پی ال سی های جدید و به روز تجهیزات اتوماسیون صنعتی خانواده SIMATIC S7 زیمنس که برای کاربردهای متوسط و پروسه های سنگین طراحی شده است می باشد، PLC های سری S7 زیمنس بر اساس قابلیت، محدوده کاربرد و بروز بودن در حال حاضر در صنعت و اغلب تجهیزات و پروسه های قدیمی و جدید مورد استفاده قرار گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد